چگونه با استرس اسباب‌کشی و تغییر دکوراسیون کنار بیاییم

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

اسباب‌کشی و تغییر دکوراسیون یکی از دشوارترین کارهایی است که هر کسی در زندگی خود حداقل یک‌بار آن را انجام داده است. بیشتر افراد از همان لحظه‌ای که تصمیم به اسباب‌کشی می‌گیرند تا زمانی که اولین بخش از اثاثیه خود را بسته‌بندی کرده و بار کامیون می‌کنند، دچار استرس می‌شوند. در ادامه پیشنهاداتی به شما برای مقابله با این استرس خواهیم داد.

چگونه با استرس اسباب‌کشی و تغییر دکوراسیون کنار بیاییم

چگونه میزان استرس اسباب‌کشی و تغییر دکوراسیون را کاهش دهیم؟

همگان بر این موضوع که اسباب‌کشی موضوعی استرس‌آور است، توافق دارند. حتی اگر بارها اسباب‌کشی کرده باشید، باز هم ممکن است موقع بسته‌بندی اثاثیه خود برای اسباب‌کشی دچار استرس شوید. بنابراین، برای اینکه از میزان استرس ناشی از اسباب‌کشی بکاهید، می‌توانید روش‌ها و پیشنهادات زیر را امتحان کنید.

 

چگونه به کودکان برای کنار آمدن با شرایط دشوار اسباب‌کشی کمک کنیم؟

اسباب‌کشی و تغییر دکوراسیون ممکن است شرایط دشوار برای کودکان ایجاد کند. جدا شدن از دوستان و حتی اتاق خواب قدیمی یا وسایل قدیمی برای کودکان شرایط آسانی نخواهد بود. برای اینکه به کودکانتان در کنار آمدن با این شرایط سخت کمک کنید، بهتر است آن‌ها را در فرایند اسباب‌کشی و خرید وسایل جدید شریک کنید. برخی از کارهای ساده را به آن‌ها بسپارید و اجازه بدهید آن‌ها نیز خود را جزئی از این اتفاق مهم بدانند. از این راه، علاوه بر اینکه به آن‌ها در غلبه بر احساسات منفی کمک می‌کنید، حس مسئولیت‌پذیری را در آن‌ها تقویت کرده و بر اهمیتشان در فرایند اسباب‌کشی و تغییر دکوراسیون تأکید خواهید کرد.

 

Image

 

چگونه استرس خود را تحت کنترل داشته باشیم؟

یکی از بهترین کارهایی که برای مقابله با استرس اسباب‌کشی می‌توانید انجام دهید، درخواست کمک از دوستانتان است. از این راه، فرایند اسباب‌کشی را به یک فعالیت لذت‌بخش برای خود و دوستانتان تبدیل خواهید کرد و دچار استرس کمتری خواهید شد. البته گاهی اوقات ممکن است اسباب‌کشی به یک تجربه وحشتناک برای همه، حتی کسانی که فقط برای کمک به شما حضور دارند، تبدیل شود. در این صورت با کمک دوستان خود می‌توانید استرس خود را تا حد زیادی تحت کنترل داشته باشید.

 

چگونه در دوره‌ای سخت اسباب‌کشی کنیم؟

در بعضی مواقع اسباب‌کشی به دلایل برخی مشکلات مانند طلاق، مرگ یا از دست دادن شغل صورت می‌گیرد. در این شرایط که فرد دچار یک بحران عاطفی است، مسلماً استرس اسباب‌کشی بیشتر خواهد شد. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، نباید اجازه دهید مشکلات بر شما غلبه کنند. در چنین شرایطی، حتی ممکن است اسباب‌کشی به شما در غلبه بر مشکلات کمک کند. اسباب‌کشی در این شرایط نه تنها نقل مکان به یک منزل جدید است، بلکه می‌تواند شروع یک زندگی جدید نیز باشد.

 

مقاله مرتبط: تغییر دکوراسیون بدون هزینه زیاد

 

چگونه به نوجوانان خود در کنار آمدن با شرایط دشوار اسباب‌کشی کمک کنیم؟

نوجوانان به دلیل شرایط خاص سنی، با مشکلات و مسائل متعددی روبه‌رو هستند. در صورتی که این افراد مجبور به اسباب‌کشی شوند، شرایط دشوار آن‌ها دو برابر خواهد شد. اسباب‌کشی به یک خانه، شهر یا کشور جدید شرایط آن‌ها را پیچیده‌تر می‌کند. در این شرایط باید توجه خاصی به نوجوانان خود داشته باشید و با راه‌های مختلف سعی کنید به آن‌ها در کنار آمدن با شرایط استرس‌آور جدید کمک کنید.

 

Image

 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی