طراحی جذاب دکوراسیون با استفاده از اثاثیه و لوازم تزئینی

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

بسیاری از مردم به دنبال عامل جذابی در دکوراسیون هستند اما نمی‌دانند دقیقاً چگونه می‌توانند آن را ایجاد کنند. یکی از دلایل این موضوع این است که معمولاً در هر سبک دکوراسیون داخلی فضایی با طراحی جالب توجه یافت می‌شود. در بیشتر مواقع، تمام آنچه برای طراحی اتاق نیاز دارید، فقط اثاثیهو مبلمان مدرن است که بتواند اتاق را به بخش‌های مختلف تقسیم کند. برای این کار نیازی به تغییر کلیه لوازم و مبلمان داخل اتاق نیست، بلکه می‌توانید با یک وسیله کوچک و فوق‌العاده شیک نیز این...

طراحی جذاب دکوراسیون با استفاده از اثاثیه و لوازم تزئینی

 

Image

 

میز کنسول و آینه

میز کنسول و آینه یک مجموعه بسیار معمولی برای اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری است، اما انتخاب یک میز و آینه با طرح متفاوت قدمی بزرگ برای ایجاد یک فضای بی‌نظیر است. وجود یک میز کناری با رویه استیل و تزئینات طلاکاری شده در کنار یک آینه دیواری گرد که در بالای میز نصب می‌شود و تزئینات طلایی دارد، منظره‌ای لوکس و جالب توجه در ورودی خانه ایجاد خواهد کرد.

 

چوب‌های بازیافتی

چوب‌های بازیافتی ماده‌ای مناسب برای تبدیل یک اتاق معمولی به فضایی خارق‌العاده است. مبلمان تولید شده از این ماده حس فوق‌العاده طبیعت را به افراد می‌بخشد و بر طراوت و نشاط فضای اتاق می‌افزاید.  علاوه بر این، مبلمان ساخته شده از چوب‌های بازیافتی معمولاً با روغن‌های طبیعی جلا داده می‌شوند که همین موضوع باعث افزایش ماندگاری مبلمان می‌شود.

 

مقاله مرتبط: طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با مبل مناسب

 

لوازم خانگی

زمانی که صحبت از لوازم خانگی و وسایل آشپزخانه باشد، بسیاری از برندها به سراغ ساخت وسایل با طیف‌های رنگی متنوع می‌روند. سازندگان لوازم و وسایل آشپزخانه تلاش می‌کنند تا با استفاده از موادی مانند استیل وسایلی طراحی و تولید کنند که به چشم‌نواز شدن آشپزخانه کمک کند. علاوه بر این موضوع، سازندگان و طراحان لوازم خانگی اغلب سعی می‌کنند وسایلی بسازند که مقدار انرژی کمتری مصرف کرده و کارایی بالایی داشته باشند.

 

Image

 

صندلی آویزان

صندلی‌های پیله‌ای شکل همیشه یک عنصر دگرگون‌کننده طراحی داخلی بوده‌اند. وجود یک صندلی پیله‌ای شکل آویزان که از حصیر ساخته شده به ایجاد محیطی دنج و متفاوت در اتاق کمک می‌کند. امکان نشستن در حالت‌های مختلف روی این صندلی، آن را به عنصری محبوب در اتاق تبدیل می‌کند.

 

میزهای شیشه‌ای

میزهای شیشه‌ای وسیله جدیدی نیستند، اما اگر همین میزها دارای پایه‌های هنری باشند، نمای فوق‌العاده‌ای به اتاق خواهند بخشید. اگر پایه‌های چوبی هنری در این نوع میز کار شده باشد از زیر رویه شیشه‌ای میز کاملاً قابل مشاهده است. جنس این شیشه ممکن است شفافیا دودی باشد که هر کدام از این دو نوع شیشه، فضای داخلی کاملاً متمایزی را به نمایش می‌گذارند.

 

Image

 

مبلمان نمادین

در تلاش برای ایجاد یک اتاق با طراحی فوق‌العاده، انتخاب مبلمان نمادین و آیکونیک همیشه یک گزینه مطمئن است. این قطعات مبلمان در طول زمان امتحان خود را پس داده‌اند و همواره به اتاق‌ها منظره‌ای نو بخشیده‌اند. به عنوان مثال، وجود یک صندلی پانتون که در دهه ۱۹۶۰ طراحی و ساخته شده، می‌تواند فضایی مدرن برای اتاق نشیمن شما به ارمغان آورد. به طور کلی، هیچ قاعده سختگیرانه‌ای برای طراحی جذاب دکوراسیون با استفاده از اثاثیه‌ و مبلمان مدرن وجود ندارد. انتخاب این مبلمان کاملاً به سلیقه افراد، سبک دکوراسیون و فضای موجود برای طراحی دکوراسیون بستگی دارد.

 

ست کردن لوازم تزیینی

دسته‌بندی گروهی از لوازم تزئينی و جور کردن آن‌ها با هم برای قرار دادن در گوشه و کنار خانه یکی از راه‌های ایجاد دکوراسیون دارای عمق و لایه‌های مختلف است. اکسسوری بخش ضروری یک دکوراسیون زیبا، تأثیرگذار و درخشان است. با وجود اهمیت اکسسوری‌ها و لوازم تزئينی در دکور خانه، اغلب یا آن‌ها خیلی بی‌ربط و جدا افتاده استفاده می‌شوند یا در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی می‌شود.
نظر متخصصان طراحی داخلی درباره استفاده از لوازم تزئينی این است که باید با نگاه صحیح و حرفه‌ای قطعات مختلف آن را انتخاب کرد. در یک دید کلی لوازم تزئینی باید با اجسام اطرافشان تناسب داشته باشند و در یک مجموعه مناسب جای داده شوند. این گروه‌بندی ایدئال باید طوری انجام شود که حضور آن‌ها اضافی احساس نشود و در عین حال فضا خالی به نظر نرسد.
لوازم تزئینی باید با دقت انتخاب شوند و در جای درستی قرار گیرند. استفاده درست از قطعات نسبتاً کم‌قیمت لوازم تزئینی یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم با هزینه‌ای کم فضا را داری سبک و زیبا کنیم.


پرده مناسب

اگر قصد دارید خانه‌ای دارای سبک و کامل داشته باشید، پوشش پنجره‌ها یک قطعه مهم در پازل طراحی داخلی است. برای انتخاب پرده و سایه‌بان باید با نگاه مناسبی پیش روید. پرده‌ها یکی از بهترین راه‌های اضافه کردن زیبایی و شکوه به دکوراسیون، بدون مخارج هنگفت هستند.
پوشش پنجره همچنین باید طوری انتخاب شود که نور طبیعی بیشتری به خانه برسد. در عین حال راهی مفید برای کمی تنوع بخشیدن به دکوراسیون اتاق است. بسته به نوع پرده و نوع نصب شدن آن، می‌توان فضا را بزرگ‌تر یا سقف را بلندتر نشان داد.

 

چاپ یا نقاشی‌های روی دیوار

وقتی به آثار چاپ یا آثار هنری برای دیوار خانه فکر می‌کنید، یک کلمه فوراً به ذهن می‌آید: گران‌قیمت! اما در واقعیت لازم نیست بودجه بزرگی به آثار گران‌قیمت هنری تخصیص دهید. البته مهم است که در خانه‌ای که طراحی داخلی شده، دیوارها خالی و بی‌روح نباشند. دیوارهای خالی بسیار ناخوشایند و سرد هستند. در این حالت شما می‌توانید به دنبال لوازم تزئینی و تابلوهایی باشید که با بودجه شما جور باشند و بتوانید با آن‌ها فضایی خاص برای خود بسازید.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی