مبل راحتی یا مبل کلاسیک

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

چه جایتان کم باشد چه زیاد، این روزها داشتن مبل به هر خانه‌ای واجب است. یکی از مهم‌ترین دلایل آن را هم باید حفظ سلامت جسمی در نظر گرفت. اما سؤال مهمی که پیش می‌آید این است که مبل راحتی بهتر است یا مبل کلاسیک؟ اصلاً چطور انتخاب کنیم کدام یکی از این دو را برای خانه‌مان بخریم؟ هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند که باعث می‌شود متمایز باشند و در عین حال کدام ویژگی آن‌هاست که با نیازمان مطابقت دارد؟ متأسفانه تاکنون پرداخت زیادی به تفاوت این دو نشده. بهتر است بگوییم خیلی...

مبل راحتی یا مبل کلاسیک

راهنمای جامع خرید مبل راحتی

از مهم‌ترین ویژگی‌های مبل راحتی می‌توان به تنوع آن در ابعاد و تعداد اشاره کرد. برای مطالعه 11 نکته مهم در خرید مبل راحتی کلیک کنید. شما اگر اراده کنید می‌توانید مبل دو نفره راحتی بخرید و آن را در فضای کوچک خانه‌تان قرار دهید. اگر فضای بیشتر هم داشته باشید و نخواهید روی تعداد اضافه کنید، می‌توانید ابعاد مبلتان را بزرگ‌تر کنید. مبل راحتی از تنوع سبک بسیار زیادی برخوردار است از مبلمان مدرن بدون دسته گرفته تا کاناپه‌هایی که نرم. هنگام خرید مبل راحتی حتماً حواستان به نیازتان باشد تا بتوانید مطابق با نیازتان، کیفیت مناسبی را انتخاب کنید. از جمله ویژگی‌هایی که باید به هنگام خرید مبل راحتی در نظر بگیرید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
·        از چوب سخت یا چوب قالب گرفته شده‌ای که با میخ و چسب سر هم شده، ساخته شده باشد.
·        قطعات مبل به خوبی با پیچ‌های فولادی به یکدیگر متصل شده باشند.
·        کیفیت کوسن‌های آن بالا باشد و از پارچه خوبی درست شده باشد.

 

Image

 

چگونه یک مبل راحتی خوب بخریم؟

خرید مبل راحتی خوب به اندازه فضا و اولویت‌هایی که برای نشستن در نظر دارید، بستگی دارد. چیزی که به سالنی بزرگ بیاید و مناسب آن باشد به فضای کوچک سالن پذیرایی معمولی نمی‌آید. پس حواستان به این نکته باید باشد و انتخابی هوشمندانه بکنید. از جمله اقداماتی که باید بکنید، اندازه‌گیری دقیق فضایتان است. حواستان باشد قرار دادن مبلمان نباید خانه‌تان را شلوغ کند. وقتی مبل راحتی را در سالن می‌چینید، باید فضای کافی برای قرار دادن میز عسلی و لامپ باشد. اگر چند نوع مبلمان دارید، مثلاً یک دست مبل کلاسیک دارید و حالا می‌خواهید مبل راحتی بخرید، حواستان باشد ارتفاع، رنگ و اندازه آن دقیقاً مشابه مبل کلاسیکتان نباشد.


راهنمای جامع خرید مبل کلاسیک

مبل کلاسیک بدون شک بسیار شیک و مناسب مهمانی هستند. اما نکاتی وجود دارد که در هنگام انتخاب باید در نظر بگیرید. برای مثال استفاده‌ای که می‌خواهید از آن بکنید، ابعاد آن و همچنین مدلی که انتخاب می‌کنید، بسیار اهمیت دارد. یادتان باشد خریدی که می‌کنید قرار است سال‌ها برایتان عمر کند و چیزی نیست که به سرعت بخواهید دور بیندازید یا بگویید دلتان را زده.

 

کدام سایز مبل کلاسیک بهتر است؟

وقتی به دنبال این هستید بفهمید کدام سایز مبل کلاسیک مناسب خانه‌تان است، باید اندازه سالن پذیرایی‌تان را در نظر بگیرید. اولین چیزی که باید بدانید این است که مبل کلاسیک می‌تواند خانه‌تان را شلوغ جلوه دهد. پس قبل از خرید، حتماً کل اتاق را اندازه‌گیری کنید. مطمئن شوید قسمت‌هایی را برای عبور خودتان در نظر گرفته‌اید و فضای کافی هم دارید، بعد بروید سراغ خرید مبل کلاسیک.

 

بهترین مواد اولیه برای مبل کلاسیک چیست؟

از جمله مواد اولیه‌ای که در ساخت مبل کلاسیک به کار می‌رود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که بهترین‌های آن به شمار می‌روند:
·        چرم: با توجه به طول عمری که دارد، چرم گزینه مناسبی است. تنوع زیادی به لحاظ رنگ و بافت وجود دارد که دستتان در انتخاب به خوبی باز است و می‌توانید مبل کلاسیک چرم زیبایی انتخاب کنید.
·        میکرو فیبرها:این پارچه‌ها نه تنها زیبا هستند بلکه به راحتی تمیز می‌شوند و مناسب خانه‌هایی است که وسواس زیادی به تمیزی وجود دارد.
·        ابریشم:این پارچه کیفیت بسیار خوبی دارد و بهتر است تنها در سالن‌های بسیار لوکس استفاده شود چرا که از قیمت بسیار زیادی برخوردار است.
·        پارچه بافت دار:در مقایسه با پارچه‌های نرم، احتمال پارگی این نوع پارچه‌ها به مراتب کمتر است.

 

Image

 

مزایای استفاده از مبل کلاسیک

وقتی سراغ مبل کلاسیک می‌روید، یکی از مزایایی که همان ابتدا متوجهش خواهید شد، آن ظاهر زیبا و حس زیبایی‌شناسی فوق‌العاده‌ای است که به خانه‌تان می‌دهد. شکل جذابی که دارد و در عین حال راحتی فوق‌العاده‌ای که هنگام نشستنتان به شما می‌دهد، آن را به مراتب قیمتی‌تر می‌کنند. به خصوص اگر اهل فضاهای سنتی و رسمی باشید که دیگر باید گفت چه انتخابی هوشمندانه‌تر از مبل کلاسیک؟

 

Image

 

مزایای استفاده از مبل کلاسیک

وقتی سراغ مبل کلاسیک می‌روید، یکی از مزایایی که همان ابتدا متوجهش خواهید شد، آن ظاهر زیبا و حس زیبایی‌شناسی فوق‌العاده‌ای است که به خانه‌تان می‌دهد. شکل جذابی که دارد و در عین حال راحتی فوق‌العاده‌ای که هنگام نشستنتان به شما می‌دهد، آن را به مراتب قیمتی‌تر می‌کنند. به خصوص اگر اهل فضاهای سنتی و رسمی باشید که دیگر باید گفت چه انتخابی هوشمندانه‌تر از مبل کلاسیک؟

 

Image

 

چطور می‌توان فهمید یک مبل کلاسیک از ماندگاری زیادی برخوردار است؟

یکی از مهم‌ترین معیارهای تشخیص کیفیت مبل کلاسیک، سنگینی آن است چرا که وقتی یک مبل کلاسیک از کیفیت خوبی برخوردار باشد، سنگین‌تر است. نکته دیگری که وجود دارد این است که روی پایه‌های مبل کلاسیک نباید جای پیچ‌گوشتی پیدا کنید. وقتی می‌نشینید، کوسن‌ها باید شکل خودشان را حفظ کنند و نباید وا بروند. مطمئن شوید وقتی روی این مبل می‌نشینید به سرعت شکل خود را از دست نمی‌دهد و فرو نمی‌رود.

 

Image

 

حالا کدام را انتخاب می‌کنید؟

در این مطلب سعی کردیم درباره ویژگی‌های مبل راحتی و مبل کلاسیک برایتان بنویسیم ولی دست آخر این شما هستید که باید انتخاب کنید. مسئله بدی یا خوبی این یا آن نیست. بسته به نیازی که دارید و فضایی که در خانه‌تان خالی است باید انتخاب کنید کدام یک از این دو مبل بیشتر مناسبتان است. به خوبی مواردی که بالاتر گفتیم را در نظر بگیرید و سپس انتخاب کنید. برای خرید هم نگران نباشید. به راحتی می‌توانید از از نمایندگی‌های نیلپر در سراسر کشور بازدید کنید. 
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی