هشت مدل میز ناهارخوری مناسب فضاهای کوچک

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

زمانی که می‌خواهید برای یک فضای کوچک مبلمان و اثاثیه انتخاب کنید، خواهید دید که چقدر می‌توان با استفاده از کمترین مبلمان حداکثر کارایی را ایجاد کرد. در این مطلب به معرفی هشت مدل‌ مختلف میز ناهارخوری مناسب فضاهای کوچک خواهیم پرداخت. این میزها لزوماً کوچک نیستند، بلکه برای استفاده هوشمندانه و بهینه از فضایی که اشغال می‌کنند، طراحی شده‌اند.

هشت مدل میز ناهارخوری مناسب فضاهای کوچک

۱. میز ناهارخوری هالی

میز ناهارخوری هالی یک میز بسیار جمع‌وجور است و فضایی که اشغال می‌کند بیشتر از یک کنسول نیست. وقتی این میز را باز کنیم به اندازه کافی و برای کل خانواده شما بزرگ خواهد بود. بنابراین، با قرار دادن این میز در یک فضای کوچک مجبور به حذف سایر اجزای مبلمان مورد نیاز خود نخواهید بود.

 

۲. میز ناهارخوری گرد

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده میزهای ناهارخوری گرد این است که برخلاف سایر اشکال میز، افراد را گرد هم جمع می‌کنند. اشکال مختلف میز این خصوصیت را ندارند و با وجود آن‌ها استفاده مناسبی از فضاهای کوچک نمی‌توان کرد، مگر اینکه متناسب با این فضاها ساخته شده باشند.

 

Image

 

۳. میز ناهارخوری به شکل کنسول

نوعی میز ناهارخوری مناسب فضاهای کوچک طراحی شده که به شکل کنسول است و در نگاه اول این‌گونه به نظر می‌رسد که با یک کنسول جمع‌وجور روبه‌رو هستیم. این میز در واقع، یک وسیله چندمنظوره است که می‌توانید از آن به عنوان میز ناهارخوری شش نفره نیز استفاده کنید. البته برای هماهنگی این میز با سایر مبلمان در اتاق باید دقت و ظرافت بسیاری به کار گرفته شود تا نتیجه آن منظره‌ای جذاب شود.

 

۴. میز تاشوی دیواری

میز تاشوی دیواری گزینه مناسبی برای فضاهای کوچک است. از این میز به دو شکل می‌توان استفاده کرد. هم می‌توان آن را به طور کامل باز کرد و در اطراف آن صندلی‌ها را قرار داد و هم اینکه می‌توان به صورت تاشده و رو به دیوار از آن استفاده کرد.

 

Image


۵. میز ناهارخوری به همراه نیمکت

ممکن است در نگاه اول میز ناهارخوری همراه با نیمکت‌هایی که به عنوان صندلی در اطراف آن قرار می‌گیرند، وسیله چندان کاربردی برای فضاهای کوچک به نظر نرسد، اما با قرار گرفتن این نیمکت‌ها زیر میز متوجه کارایی این میز خواهید شد.

 

۶. میز تاشوی دیواری با دو صندلی داخلی

میز تاشوی دیواری با دو صندلی که داخل آن جای می‌گیرند، مناسب فضایی با ابعاد ۷۴ یا ۷۵ سانتی‌متر است و یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در خانه‌های کوچک که کاربرد میز و صندلی در آن‌ها کمتر است، قرار دهید. این میزها دارای دو کشو نیز هستند که به استفاده بهینه از فضای داخلی کمک می‌کنند.

 

مقاله مرتبط: چند راه خلاقانه برای آراستن دیوارهای اتاق نهارخوری

 

۷. میز Parisot Desserte

میز  Parisot Desserteیکی از میزهایی است که با طراحی نوین و قابلیت‌های بسیاری که دارد در یک فضای کوچک بیشترین کارایی را ایجاد می‌کند. این میز را می‌توانید در گوشه‌ای از آشپزخانه یا در بخش میانی آن قرار دهید. این میز محفظه‌هایی برای نگهداری تمام وسایل دارد. قفسه‌هایی نیز در قسمت جلویی و کناره‌ها دارد و برای نگهداری لوازم آشپرخانه‌ کوچک بسیار مناسب است.

 

Image

 

۸. میز ناهارخوری با قابلیت تنظیم ارتفاع

میز ناهارخوری با قابلیت تنظیم ارتفاع برای اتاق‌های نشیمنی که به عنوان اتاق غذاخوری نیز از آن‌ها استفاده می‌شود، بسیار مناسب است. با قرار دادن میز ناهارخوری مناسب فضاهای کوچک در چنین اتاق‌هایی بیشترین کارایی ر در فضای کم ایجاد خواهید کرد.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی