هشت پرسشی که قبل از تهیه سرویس مبلمان عروس باید از خود بپرسید

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از تدارک دیدن یک خانه‌زندگی تازه نیست. وقتی که شما زندگی خانوادگی تشکیل می‌دهید و ازدواج می‌کنید انتخاب اثاث خانه از بین چیزهایی که دوست دارید و چیدن آن‌ها به سبک دلخواهتان، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهاست. اگر زوج تازه‌ای هستید که به دنبال خرید سرویس مبلمان عروس هستید، این نوشته مخصوص شماست. اکثر شما نخستین بار است که مبلمان خانه تهیه می‌کنید و بنابراین شاید ندانید چه نکاتی در خرید سرویس مبلمان عروس مهم است و از کجا باید...

هشت پرسشی که قبل از تهیه سرویس مبلمان عروس باید از خود بپرسید

شاید پاسخ به این پرسش‌ها از تصمیم‌های شتابزده هنگام خرید مبلمان جلوگیری کند. خیلی ناراحت‌کننده است که پول زیادی صرف شود ولی پشیمانی، جای اشتیاق به رسیدن خرید‌های تازه را بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد، دو گزینه ناخوشایند پیش روی شما قرار می‌گیرد: تحمل عذاب پس دادن و تعویض مبلمان یا یاد گرفتن زندگی با مبلمانی که دوستش ندارید! به عبارت دیگر وقتی در موقعیت خرید ضروری و فوری برای مبلمان قرار می‌گیرید، بهتر است که اصلاً خرید نکنید. عجله باعث تهدید خواسته‌ها و جیب شما می‌شود. راه آسان‌تر این است که با پرسیدن این سؤالات ساده از خودتان، فکر کنید دقیقاً چه چیزی نیاز دارید.

 

Image

 

۱. چقدر برای سرویس مبلمان عروس جا دارم؟

دانستن ابعاد فضا مهم است چون ابعاد مبل‌ها و تعداد آن‌ها را موقع خریدن مشخص می‌کند. چه چیز را بخصوص در خانه‌های کوچک باید مدنظر قرار دهید؟ مبلمانی پیدا می‌شود که هم‌زمان شما را به چند هدف استفاده نزدیک کند؟ برخورداری از فضای بزرگ به معنای این است که مبلمان شما باید متناسب با فضا تهیه شود. مبلمانی با قطعات کوچک ممکن است در فضای بزرگ پراکنده به نظر آید و فضا را خوب پر نکند.باید بیاموزید که چطور از فضا به صورت مؤثر استفاده کنید.

 

۲. چی کسی قرار است از سرویس مبلمان عروس استفاده کند؟

به طور مشخص وقتی که قصد دارید از یک فضا در خانه استفاده خاصی بکنید، تمایل‌تان در انتخاب سبک و پارچه مبلمان روشن‌تر می‌شود. البته اگر دیگرانی هم هستند که قرار است از آن فضا استفاده کنند، باید نیازها و ترجیحات آن‌ها هم مدنظر قرار گیرد.
این بسیار مهم است که شما نوع، ارتفاع، عرض و عمق مبلمانی را که نیاز دارید، معین کنید. ممکن است ملاحظاتی در انتخاب رنگ پارچه، متریال و تزئینات وجود داشته باشد. برای مثال یک رنگ حساس یا پارچه ظریف در اتاقی که قرار است بچه‌ها در آن بازی کنند، خوب کار نخواهند کرد. درست است که در حال خرید سرویس مبلمان عروس هستید و برای زندگی دونفره آماده می‌شوید. اما اگر قصد بچه‌دار شدن دارید، کمی آینده‌نگری بد نیست.

 

Image

 

۳. فضایی که مبله می‌کنم، برای چه کاری استفاده می‌شود؟

مبلمان شما از همین الان که مشغول خریدن سرویس مبلمان عروس هستید تا سال‌های سال، همیشه به عنوان پس‌زمینه زندگی به شما خدمت می‌کند. به معنی این که مبلمانی که می‌خرید، باید همراه و کامل‌کننده زندگی شما باشد، نه یک کابوس همیشگی.
آیا اتاقی که برای آن مبل می‌خرید جایی است که قرار است با خانواده در آن تلویزیون تماشا کنید و لم بدهید؟ پس صندلی‌های راحت و میز جلومبلی محکم و مقاوم باید جزو این مبلمان باشد و مبل استیل برای چنین فضایی یک کابوس ناراحت‌کننده است. اگر دوست دارید که هنگام تماشای تلویزیون خوراکی بخورید، شاید به کاورهای پارچه‌ای هم برای مبل خود نیاز داشته باشید.
آیا فضای شما اتاق غذاخوری یا اتاق خوابی است که قرار است همزمان اتاق کار شما هم باشد؟ یا دفتر کار خانگی شما باید فضایش از اتاق پذیرایی هم بیشتر باشد؟ این‌ها همه به سبک زندگی و نیازهای شما وابسته است. پس نیازهایتان را اولویت‌بندی‌کنید.

 

مقاله متربط: چطور مبلمان باکیفیت را تشخیص دهیم؟

 

۴.در خرید مبلمان عروس، چه رنگی برای من جذاب است؟

آیا متوجه جاذبه رنگ‌ بخصوصی شده‌اید که شما را به سمت خودش جلب می‌کند؟ شاید خوب‌‌تر باشد که در خرید مبلمان عروس جاذبه رنگ‌ها را در نظر بگیرید، چون حضور رنگ ‌مورد علاقه شما باعث می‌شود در فضا احساس راحتی و شادی کنید. آیا رنگی هست که ازش متنفر باشید؟ از این رنگ‌ها دوری کنید، حتی اگر مد روز باشند. نیروی رنگ‌ها را هم نادیده نگیرید. رنگ‌هایی که به شما احساسات خوب می‌دهند را انتخاب کنید و با توجه به اثری که بر شما می‌گذارند، در اتاق‌ها به کار برید.

 

Image


۵. با مبلمانی که قبلاً خریده‌ام چه کنم؟

هر مبل، فرش، یا اثر هنری که از قبل در آن اتاق گذاشته‌اید، می‌تواند راهنمای شما برای خرید مبلمان عروس باشد. این ایده خوبی است که مبلمان را برای آخر بگذارید و با خرید فرش و… تکلیف سبک و رنگ مبل‌ها را روشن کنید. اگر این هماهنگی را در نظر نگیرید، حتی اگر همه آیتم‌ها به تنهایی شاهکار باشند، در کنار هم درهم‌ریخته و غیرجذاب به نظر خواهند رسید. شما همچنین باید در نظر داشته باشید مبلمان جدید شما کانون اتاق را می‌سازد یا نقش دوم را در فضا ایفا می‌کند و آن را با توجه به نقشش در فضا تهیه کنید.

 

Image

 

۶. خرید مبلمان عروس را از کجا شروع کنم؟

شروع، در عین حالی که ترسناک است، هیجان‌انگیز هم هست. شادمانی چه چیزی بیشتر از این است که خانه مستقل خود را با وسایلی که دوست دارید و با شیوه‌ای که می‌پسندید پر کنید؟ اگر شروع کردن برایتان سخت است، به سراغ کاتالوگ‌ها، وبسایت‌ها و مجله‌ها بروید تا ببنید چه چیزهایی برای شما جذاب است. این کار خیلی زود شما را به سمتی می‌برد که سبک دلخواه خود را پیدا کنید، اگر که قبلاً آن را نمی‌شناختید. گشتن بین مجلات، کاتالوگ‌ها و سایت‌ها همچنین باعث می‌شود با نام محصولات و مکان‌های فروش آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید برای خرید مبلمان عروس به سراغ آن‌ها بروید و آنچه نیاز دارید را تهیه کنید.

 

۷. مبلمان عروس چه مدت قرار است برای من کار کند؟

مدتی که شما می‌خواهید از یک قطعه مبلمان استفاده کنید، معین می‌کند که برای آن چقدر باید هزینه‌ کنید. شاید هم بخواهید با خودتان به یک توافق برسید. اگر شما قصد دارید از یک مبل فقط سه چهار سال استفاده کنید، یا دوست دارید که به صورت مرتب و دوره‌ای مبلمان عوض کنید، شاید ایده خوبی نباشد که مبلمان گران‌قیمت بخرید. ولی اگر به دنبال چیزی هستید که برای شما عمر طولانی کند، منطقی به نظر خواهد رسید که به دنبال کیفیت باشید.

 

Image

 

۸.  آخرین ولی مهم‌ترین سؤال: چه بودجه‌ای برای خرید مبلمان عروس دارم؟

پول برایتان مسئله‌ای نیست یا یک بودجه محدود برای خرید مبل دارید؟  اگر پاسخ شما حالت دوم هم باشد جای نگرانی نیست. شما طیف بزرگی از تنوع مبلمان متناسب با هر بودجه، سلیقه و نیازی پیش روی خود دارید. قبل از خرید کمی در فروشگاه‌ها گشت بزنید و کمی در اینترنت تحقیق کنید و قیمت‌ها را با قیمت مغازه‌ها مقایسه کنید. شما باید مبلمانی بیابید که واقعاً دوستش داشته باشید. اگر بودجه محدودی برای خرید مبل باکیفیت دارید، توجه کنید که مبلی که انتخاب می‌کنید قابلیت تمیز کردن و استفاده دوباره داشته باشد.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی