عوامل موثر بر قیمت صندلی غذاخوری

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

امروزه میز و صندلی غذاخوری نه تنها زمان صرف غذا، بلکه در سایر مواقع، به نقاط مهم در منازل تبدیل شده‌اند. افراد علاوه بر غذا خوردن، ممکن است به انجام بازی‌های فکری، مطالعه کتاب و استراحت پس از غذا خوردن روی میز و صندلی‌های غذاخوری بپردازند.

عوامل موثر بر قیمت صندلی غذاخوری

وجود میز و صندلی ناهارخوری مناسب و هماهنگ با چیدمان منزل اهمیت بسیاری دارد. در انتخاب صندلی غذاخوری نکات مختلفی را باید رعایت کرد. قیمت صندلی غذاخوری یکی از نکات مهم در انتخاب آن است. قیمت این صندلی به عوامل متفاوتی بستگی دارد.

چه عواملی بر قیمت صندلی غذاخوری تاثیر می‌گذارند؟

برای خرید صندلی غذاخوری هماهنگ با میز غذاخوری خود باید به نکات مختلفی توجه کنید. قیمت صندلی غذاخوری یکی از مهم‌ترین نکات در این رابطه است که به اقتصاد خانواده و عوامل مختلف دیگری بستگی دارد.
با خرید میز و صندلی غذاخوری متناسب با درآمد و اقتصاد خانواده خود، به راحتی می‌توانید در هزینه‌های اقتصادی خود صرفه‌جویی کنید. در صورتی که وسایل منزل شما از جمله میز و صندلی غذاخوری با قیمت مناسب خریداری شوند و از دوام کافی برخوردار باشند، از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری و در اقتصاد خانواده خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

 

Image

 

در اکثر فروشگاه‌ها میز و صندلی غذاخوری به صورت ست ناهارخوری به فروش می‌رسند، اما در برخی موارد صندلی غذاخوری به صورت تکی نیز فروخته می‌شوند. قیمت صندلی غذاخوری ممکن است از ۱۵۰هزار تا ۱میلیون تومان متفاوت باشد و عوامل مختلفی بر آن تأثیر می‌گذارد.
قیمت صندلی غذاخوری بر اساس جنس، ابعاد و طراحی آن متفاوت است. صندلی غذاخوری ممکن است از چوب راش یا گردو، پلاستیک و یا فلز ساخته شده باشد. قیمت صندلی غذاخوری با جنس چوب راش از بقیه صندلی‌ها بیشتر است.
جنس روکش صندلی‌ها نیز ممکن است متفاوت باشد؛ قیمت صندلی‌هایی که دارای روکش چرمی (طبیعی یا مصنوعی) هستند، از صندلی‌های دارای روکش پارچه‌ای بیشتر است.

 

Image

 

شاید علت این موضوع این باشد که اولاً، کیفیت روکش‌های نوع اول بهتر از سایر انواع روکش‌هاست، ثانیاً، تمیز کردن روکش‌های چرمی بسیار راحت‌تر از تمیز کردن روکش‌های پارچه‌ای است و طرفداران بیشتری دارد.
ابعاد صندلی غذاخوری نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت این صندلی است. طراحی صندلی نیز از عوامل تأثیرگذار بر انتخاب و قیمت صندلی غذاخوری است.
در انتخاب صندلی باید تناسب رنگ و طرح آن با میز غذاخوری را در نظر گرفت. برای میز غذاخوری گرد، صندلی‌های دارای طرح گرد و برای میزهای مربع شکل، صندلی‌های مربع شکل مناسب‌تر هستند. علاوه بر این، باید رنگ صندلی با رنگ میز و سایر وسایل خانه و آشپزخانه هماهنگ و دارای تناسب باشد. ارتفاع صندلی نیز باید با ارتفاع میز غذاخوری یکی باشد.

 

Image

 

بهتر است پیش از خرید صندلی غذاخوری، از قیمت‌های مختلف آن در فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش مبلمان و وسایل خانه و آشپزخانه اطلاع پیدا کنید. قیمت این صندلی‌ها را می‌توان از طریق مراجعه حضوری و یا از طریق وب‌سایت اینترنتی آن‌ها بررسی کرد.
بهتر است ابتدا با مراجعه به فروشگاه‌های و نمایندگی‌های معتبر فروش لوازم خانه و آشپزخانه  یا وب‌سایت آن‌ها، از قیمت صندلی غذاخوری در طرح‌ها و ابعاد مختلف آگاه شوید، سپس با مقایسه آن‌ها با یکدیگر، بهترین و مناسب‌ترین نوع صندلی را انتخاب کنید.

 

Image

 

Image

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی