ویژگی‌های انتخاب مبل راحتی

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

انتخاب مبل راحتی مناسب برای سالن پذیرایی می‌تواند به یکی از دشوارترین کارها تبدیل شود اگر ندانیم، چه مواردی را باید در هنگام انتخاب در نظر بگیریم. انتخاب مبل راحتی، درست مثل یک سرمایه‌گذاری مهم است و شما اگر انتخاب درستی بکنید، می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید. درنتیجه بهتر است تصمیم درستی بگیرید. این که چه مدلی را می‌پسندید کاملاً سلیقه‌ای است اما وقتی صحبت از انتخاب مبل راحتی باکیفیت به میان می‌آید، آن وقت معیارهایی وجود دارد که با در نظر گرفتن...

ویژگی‌های انتخاب مبل راحتی

انتخاب مبل راحتی | اندازه مبل را در نظر بگیرید!

اصلاً سراغ مبلی نروید که اندازه‌تان نیست. نشیمنگاه مبل راحتی باید برای همه اعضای خانواده راحت باشد. نکته دیگری که باید حواستان به آن باشد این است که در هر وضعیتی که روی مبل راحتی می‌نشینید، باید برایتان راحت باشد. پس اندازه بودن به لحاظ عمق نشیمنگاه مبل راحتی، بسیار مهم است. سراغ مبل‌هایی بروید که سطح نشستن بزرگ‌تری دارند. البته این به قد شما نیز بستی دارد. ارتفاع مبلتان باید به گونه‌ای باشد که وقتی روی آن می‌نشینید، کف پایتان صاف روی زمین باشد. و اگر مبل راحتی، جایی است که معمولاً روی آن چرت می‌زنید، مطمئن شوید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتوانید روی آن دراز بکشید.

 

Image

 

انتخاب مبل راحتی | چارچوبش را در نظر بگیرید!

پارچه روکش و کوسن‌ها را وقتی قدیمی یا پاره شوند، می‌شود عوض کرد اما هیچ مبلی را نمی‌توان گفت، خوب است مگر این که چارچوب آن یکپارچه و باکیفیت باشد. اگر هدف شما خرید و انتخاب مبل راحتی خوب است، پس بهتر است درباره چارچوب آن بخوانید. 
مبل‌های ارزان ممکن است چارچوبی داشته باشند که از پلاستیک یا فلز درست شده است اما یک مبل راحتی خوب از چوب سخت یکپارچه ساخته شده است که معمولاً این چوب، بلوط است. چارچوب‌هایی که از جنس کاج درست شده‌اند ارزان هستند اما اغلب 5 سالی عمر می‌کنند پایه‌های مبل، هم می‌تواند از بخش‌های جداگانه درست شده باشد که با پیچ سفت می‌شود هم می‌تواند به صورت یکپارچه روی آن قرار گرفته باشد. سراغ مبل‌هایی نروید که پایه‌های آن را با چسب به هم چسبانده‌اند. برای این که مطمئن شوید مبلی که می‌خرید از چوب یکپارچه است یا نه این است که از یک طرف پایه‌های مبل، آن را بلند کنید و 15 سانتی بالا بیاورید. اگر پایه دیگر به سرعت از روی زمین بلند نشود، نشان‌دهنده ضعیف بودن آن است. هر مبلی که نشانی از شکستگی دارد، به این معنی است که مناسب خرید نیست.

 

Image

 

انتخاب مبل راحتی | درباره نجاری آن بپرسید!

اگرچه روشی که به وسیله آن چارچوب به یکدیگر متصل می‌شوند ممکن است به سرعت مشهود نباشد، فروشنده یا جایی که اطلاعات محصول را نوشته باید اطلاعاتی در این خصوص بدهد. به دنبال چارچوبی باشید که با رول‌پلاک چوبی، رول‌پلاک چوبی دوتایی، بست‌های گوشه‌ای چوبی یا براکت های فلزی به یکدیگر متصل شده باشند. هرگز مبلی نخرید که با منگنه، میخ یا چسب به یکدیگر متصل شده‌اند.

 

انتخاب مبل راحتی | دسته‌ها را بررسی کنید!

مبلی با چارچوب چوبی که با رول‌پلاک سرهم شده باید مبلمان خوبی باشد اما بهتر است حتماً دسته‌های آن را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید محکم است یا نه. لازم نیست کار خاصی بکنید. فقط کافی است به آن تکیه دهید. در خانواده‌ای که بچه‌های فعالی دارد، بیش‌ترین چیزی که احتمال شکستگی آن می‌رود، دسته‌های مبل است. وقتی مبل راحتی را آزمایش می‌کنید، فشار زیادی به دسته‌ها وارد کنید و ببینید آسیبی روی آن وجود دارد یا نه.

 

Image

 

انتخاب مبل راحتی | فنرها نیز، مهم هستند!

فنرهایی که داخل مبل قرار می‌گیرند، 3 کیفیت مختلف دارند. ارزان‌ترین (که عمر کمی دارند) که اصلاً فنر نیستند. از این مبل‌ها دوری کنید اگر به دنبال مبلی باکیفیت هستید. بیشتر مبل‌ها از چیزی استفاده می‌کنند که به آن فنر ماری گفته می‌شود – قطعاتی درست مثل سیم که درون هر بالشتک قرار گرفته‌اند. به مرور زمان نیز از بین نمی‌روند. مبل‌های راحتی لوکس نیز دارای فنرهای دستی بسته شده هشت طرفه هستند. این نوع فنرها راحت و در عین حال خیلی گران هستند. برخی متخصصان بر سر راحتی بیشتر این نوع فنر و فنر ماری با یکدیگر اختلاف دارند. شما می‌توانید فنرها را از روی روکش حس کنید. فنرهای خوب کاملاً محکم هستند و در فاصله نزدیکی از هم قرار گرفته‌اند تا راحتی مضاعفی به شما بدهند.

 

انتخاب مبل راحتی | تشک مبل، چیز دیگری است!

چارچوب و گوشه‌های مبل باید به خوبی پوشانده شوند. دستتان را در طول مبل و گوشه‌ها ببرید و ببینید هیچ گوشه تیزی از چارچوب مبل را حس می‌کنید یا نه. اگر حس بکنید، مبلی که خریداری کرده‌اید، راحتی کافی را برایتان نخواهد داشت و به مشکل بر خواهید خورد.

Image

 

انتخاب مبل راحتی | مکانیسم‌های عملکردی را آزمایش کنید!

اگر مبل راحتی شما تختخوابشو است، مطمئن شوید مکانیسم آن را مرتباً و به شدت انجام دهید تا ببینید به راحتی و آسانی کار می‌کند یا نه. معمولاً این نوع مبل‌ها، گران‌تر هستند و اگر قرار است برای عملکرد مبل خود، پول دهید، مطمئن شوید این عملکرد به درستی دارد کار می‌کند.

 

انتخاب مبل راحتی | روکش مبل را نیز بررسی کنید!

روکش باکیفیت شاید خیلی در راحتی شما تأثیر نداشته باشد اما در جذابیت بصری کاملاً مؤثر است. درست مثل طراحی لباس، الگوها و خطوط روی مبل راحتی بسیار مهم هستند. اگر روی روکش مبلتان، دکمه‌ای وجود دارد، مطمئن شوید به خوبی دوخته شده است یا نه. دکمه‌هایی که خوب دوخته نشده باشند، زودتر از بین می‌روند و درنتیجه روکش مبل شما نیز از بین خواهد رفت.

 

دست به کار شوید و مبل راحتی بخرید!

در این مطلب از وبلاگ نیلپر به معرفی ویژگی‌های انتخاب مبل راحتی پرداختیم. همان ویژگی‌هایی که باید در نظر بگیرید تا دست آخر، خرید مبلتان، هوشمندانه باشد و شما را راضی نگه دارد. هر کدام از ویژگی‌ها را به طور کامل و با جزئیات برایتان شرح دادیم. اکنون اگر مایل به خرید مبل راحتی هستید، تنها کافی است وارد وب‌سایت اینترنتی فروشگاه نیلپر شوید و با انتخاب مبل راحتی مورد نظرتان، چند روزی صبر کنید و سپس سالن پذیرایی‌تان را به زیباترین شکل، چیدمان کنید.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی