چطور بهترین رنگ را برای هر اتاق انتخاب کنیم

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

وقتی به دنبال بهترین رنگ برای هر اتاق هستید، باید به دیوارها مثل یک بوم نقاشی خالی نگاه کنید. هر هنرمند طراحی به شما این نکته را می‌گوید که رنگ بک‌گراند تعیین کننده همه چیز است. تعیین کننده دما، عمق، مود و اتمسفر و تعیین کننده سایر رنگ‌هایی که اجازه دارند در فضا باشند و لایه‌های دکوراسیون را بیافرینند. انتخاب رنگ درست برای دیوارها می‌تواند کل دکوراسیون داخلی شما را به یک دکوراسیون موفق یا شکست‌خورده تبدیل کند. در ادامه چند نکته مهم در این مورد را بررسی خواهیم...

چطور بهترین رنگ را برای هر اتاق انتخاب کنیم

۱. نور و ابعاد محیط را در نظر بگیر

در نظر داشته باشید که همه رنگ‌ها در فضای بزرگ، خوب خودشان را نشان نمی‌دهند. چیزی که در رنگ‌آمیزی دیوارها با رنگ‌آمیزی مبلمان متفاوت است همین در نظر گرفتن اندازه‌ها و اسکیل کار است. برای این کار خوب است که از رنگ‌های کمرنگ که ته‌رنگ رنگ‌های اصلی را در خود دارند، استفاده کنیم. رنگ‌ها به تنهایی هم قابل سنجش نیستند. باید آن‌ها را در ترکیب با نور اتاق ببینید. رنگ در یک اتاق با نور شمالی با همان رنگ در اتاقی با نور جنوبی یکسان نخواهد بود.

 

Image

 

رنگ حرفه‌ای؛ یک سفید درست و حسابی

فقط سفید می‌خواهید؟ اگر نظرسنجی‌ها را چک کنید خانه‌های با دیوارهای سفید بیشترین طرفدار را دارند. این رنگ درخشان و یکدست که روی دیوار، سقف و همه جا خوب جواب می‌دهد. از دیدگاه یک طراح، سفید همیشه و همیشه بهترین است.

 

۲. اجازه بده رنگ‌ها با هم ارتباط برقرار کنند

موضوع درباره رنگ‌های درست نیست. بیشتر درباره این است که رنگ با اجزای دیگر دکوراسیون درست مرتبط شود و کمک کند مبلمان زیباتر به نظر برسد. اولین چیزی که باید برای انتخاب رنگ به آن فکر کنیم سایر اجزای دکوراسیون است که از قبل وجود دارند. رنگ کفپوش، رنگ مبل‌ها و پرده‌ها و هر اکسسوری که قرار است در اتاق باقی بماند. برای انتخاب رنگ خوب است که ابتدا از محیط بازدید کنید و رنگ غالب فضا را تشخیص دهید. حرفه‌ای‌ترین رنگ‌ها به نظر طراحان خاکستری برای دیوار، سفید برای سقف و سیاه برای درها و پنجره‌هاست.

 

Image


۳. اجازه بده رنگ دیوار پس زمینه همه چیز باشد

برای فضای نشیمن و سالن اصلی خانه اجازه بدهید که رنگ دیوارها نقش پس‌زمینه را برای سایر اشیا داشته باشند. بگذارید رنگ دیوار در پس‌زمینه چشم را به طرف دیگر اجزای مهم‌تر دکوراسیون متوجه کند. این کار باعث می‌شود فضا هم زیادی شلوغ و درهم به نظر نرسد.

 

۴. رنگ شاخص خانه را با فکر انتخاب کن

رنگ‌های شاخص بیشتر در قسمت‌های چوبی مثل قاب پنجره‌ها، قرنیزها یا سقف‌های که می‌خواهیم در فضا بسیار اثرگذار باشند استفاده می‌شوند. این کار می‌تواند ویژگی‌های معماری فضا را برجسته کند  یا آن‌ها را به پس زمینه براند. ایجاد تضاد بین رنگ‌ها می‌تواند اثری زیبایی‌شناسانه بر دکوراسیون بگذارد.

 

مقاله مرتبط: انتخاب رنگ مبل متناسب با فضای دکوراسیون منزل

 

۵. دما را چک کن

دمایی که رنگ دارد در تجربه شما از تم اتاق اثر می‌گذارد. برای مثال رنگ‌هایی که به سمت رنگ‌های سرد می‌رود مثل آبی و سبز، آرامش و سکوت را به فضا القا می‌کند. هر رنگی که در طیف رنگ‌های سرد قرار گیرد برای اتاق خواب مناسب است. رنگ‌های گرم و پرانرژی  مثل زرد، قرمز یا نارنجی برای فضاهای عمومی خانه بهترین‌اند. مثلاً اتاق غذاخوری یا آشپزخانه، جایی که آدم‌ها دور میز غذاخوری می‌نشینند و داستان‌هایشان را با هم به اشتراک می‌گذارند یا با هم آشپزی می‌کنند.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی