ایده هایی برای طراحی داخلی پذیرایی با مبلمان نئوکلاسیک

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

طراحی ظریف، لوکس و بی‌انتهای مبلمان نئوکلاسیک باعث شده تا همه از آن برای طراحی داخلی سالن پذیرایی‌شان استفاده کنند. تلفیق سنت با قطعات مدرن همیشه جواب می‌دهد. چه از رنگ‌های سنتی‌تر مربوط به سالن پذیرایی استفاده کنید چه بروید سراغ ترندهای اخیر، مبلمان نئوکلاسیک یکی از مشهورترین امکان‌ها برای طراحی داخلی سالن پذیرایی به شمار می‌رود.  اما برای این که پیدا کنید چطور می‌شود سالن پذیرایی را با چنین مبلمانی طراحی کرد، مسیر ساده‌ای در پیش ندارید....

ایده هایی برای طراحی داخلی پذیرایی با مبلمان نئوکلاسیک

اول | به یک ترکیب رنگ، بچسبید

وقتی درباره استفاده از مبلمان نئوکلاسیک در سالن پذیرایی صحبت می‌کنیم، یعنی همه چیز درباره رنگ‌های خنثی است. سفیدها، کرم‌ها، طوسی‌ها می‌توانند با افشانه‌هایی از رنگ‌های دیگری مثل مشکی، زرد یا سبز مورد استفاده قرار بگیرند. در سال 2018، ما استفاده از رنگ‌هایی مثل صورتی، آبی تیره یا قرمز را برای مدرن ساختن سالن‌ها پیشنهاد کردیم اما اضافه کردن این رنگ‌ها به فضای سالن پذیرایی‌تان با وجود مبلمان نئوکلاسیک، باعث شده تا همه چیز خیلی زیادتر از آنچه نیاز باشد، عمق پیدا کند.

 

دوم | اکسسوری¬ها یادتان نرود

وقتی از مبلمان نئوکلاسیک حرف می‌زنیم، یعنی شما آمده‌اید و دارید سالن پذیرایی‌تان را بازسازی می‌کنید. البته این بازسازی با هدف تعریف هویتی جدید برای خانه‌تان است. وقتی کارتان با انتخاب مبلمان تمام شد، برای زیباتر شدن فضای سالن باید از اشکال و اکسسوری¬هایی استفاده کنید که هدف شما را برجسته‌تر سازد. 
معمولاً ظاهر مبلمان نئوکلاسیک، خیلی نسبتی با مدرن ندارد، پس اینجاست که نورپردازی‌های طلایی، آثار هنری زیبا یا لوستر می‌تواند معادلات را تغییر دهد و همه چیز را زیباتر سازد. می‌توانید از ریشه‌های یونانی-رومی برای طراحی سالنتان ایده بگیرید و در تزئیناتتان، اصالت را هم در نظر بگیرید – فقط مراقب باشید، زیاده‌روی نکنید. شما زمانی با سالنی مدرن و شیک روبرو هستید که کمتر شلوغ‌کاری کنید. پس همیشه کم، زیاد است.

 

Image


سوم | چیزهای هم‌شکل بخرید

وقتی دارید سعی می‌کنید از مبلمان نئوکلاسیک در سالن پذیرایی‌تان استفاده کنید، مطمئن شوید حواستان به تم مبلتان هست و در عین حال حواستان به این نکته هم باشد که باید وجه تمایزی در هر چیزی که در سالن است، وجود داشته باشد. گیج شدید؟ خب، الآن ساده‌ترش می‌کنیم. سعی کنید به تم مبلمانتان بچسبید و از آن پیروی کنید. از هر چیزی که استفاده می‌کنید سعی کنید، تناسبی با هم داشته باشد. برای طراحی‌های سالنی که مبلمانش نئوکلاسیک سنتی است، می‌توانید از اشکال هندسی، خطوط شفاف و انحنای جزئی استفاده کنید. در یک کلام اگر بخواهیم منظورمان را بگوییم این می‌شود که همه چیز باید شبیه هم باشد اما متفاوت به نظر برسند.

 

Image

 

چهارم | نورپردازی هم که یادتان هست، نه؟

از آنجایی که وقتی داریم از طراحی داخلی سالن پذیرایی با استفاده از مبلمان نئوکلاسیک صحبت می‌کنیم، پس باید حسابی نور هم داشته باشیم. درواقع باید به چند شکل مختلف نورپردازی کنیم تا نور این سالن تأمین شود. می‌توانید به صورت ترکیبی استفاده کنید. استفاده از رشته‌های ال ای دی برای نورپردازی خیلی به این شکل از طراحی داخلی می‌آید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا قفسه‌های موجود در سالن را هم دکور بزنید و علاوه بر افزایش جذابیت آن باعث می‌شود که رنگی یونیک بگیرد.

 

Image

 

پنجم | خود مبلمان نئوکلاسیک را باید چطور بچینیم؟

اول این را بگوییم که نیازی به خرید مبلمان زیادی ندارید. مبلمان نئوکلاسیک هرچه کمتر باشند، بهتر جواب می‌دهند. هرچه مبلمان نئوکلاسیک بیشتری وارد سالنتان کنید، آن تلفیق مدرن و سنتی را از دست می‌دهید و درنتیجه ظاهر سالنتان خیلی شیک نمی‌شود و می‌شود مثل همه سالن‌های پذیرایی! پس هنگام انتخاب، سعی کنید خیلی روی تعدادش وسواس نگذارید و بیشتر مدل و رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید. به عنوان متریال هم می‌توانید به چوب فکر کنید. هرچه روشن‌تر، بهتر. حالا در ادامه بیشتر درباره متریال صحبت خواهیم کرد.

 

Image

 

ششم | متریال انتخابی‌مان، چه سمت و سویی داشته باشد، بهتر است؟

سعی کنید تا جایی که می‌توانید هم برای مبلمان نئوکلاسیکتان و هم برای باقی عناصری که در سالن دارید، از متریال طبیعی استفاده کنید. چوب طبیعی برای کف سالن، می‌تواند انتخابی فوق‌العاده باشد چرا که هم گرمی و هم راحتی برایتان به ارمغان می‌آورد. اگر هیچ امکانی برای استفاده از چوب ندارید، می‌توانید از لمینیت استفاده کنید. برای دیوار سالنتان می‌توانید رنگ‌های پاستلی را انتخاب کنید. برای زیباتر شدن ترکیب مبلمان نئوکلاسیک با سالنتان می‌توانید از تابلوهای نقاشی کوچک نیز استفاده کنید. برای سقف هم، کمی گچ‌بری داشته باشید، عالی می‌شود. ترجیحاً کل سطح سقف یک رنگ داشته باشد، بهتر است.

 

Image

 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی