هفت پیشنهاد‌ کارشناسان برای خرید مبلمان و وسایل خانگی دست دوم

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

زمانی که همه شروع به خانه‌تکانی می‌کنند و با وسایلی که به اندازه روز اولشان جذاب نیستند خداحافظی می‌کنند، بسیاری از این وسایل وارد سمساری‌های سراسر کشور می‌شوند. برای کسانی که مشتاق خرید وسایل دست دوم هستند، این موضوع بهترین فرصت خواهد بود. سمساری‌ها برای خرید مبلمان و وسایل خانگی دست دوم مکان مناسبی هستند. برای جست‌وجو و بررسی بهتر این مبلمان و لوازم خانگی در سمساری‌ها، به هفت پیشنهادی که از زبان کارشناسان این موضوع برای شما بیان می‌کنیم، توجه...

هفت پیشنهاد‌ کارشناسان برای خرید مبلمان و وسایل خانگی دست دوم

خرید مبلمان و وسایل خانگی را به صورت آنلاین شروع کنید

برای خرید لوازم دست دوم مجبور نیستید که اتاق نشیمن خود را ترک کنید. شما می‌توانید از طریق برخی از وب‌سایت‌ها، لوازم دست دوم را از صاحبان آن‌ها بخرید. از این راه می‌توانید به طور مستقیم خرید کنید یا حداقل اطلاعاتی راجع به آنچه قصد خرید آن را دارید کسب کنید.
اگر توانستید از شخصی وسیله‌ای را با قرارداد منصفانه بخرید، از او در مورد سایر لوازمی که قصد فروش آن‌ها را دارد سؤال کنید. برای مقایسه قیمت کالاها نیز می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید و قیمت لوازم نو و دست دوم را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

درباره مسیر خود تحقیق کنید

لوازم دست دوم را با یک طرح قبلی بخرید: پیش از هر کاری، راجع به جایی که می‌خواهید بروید و چیزهایی که در جست‌وجوی آن‌ها هستید، اطلاعاتی کسب کنید. نقشه‌ای راجع به مسیر خود تهیه کنید، درباره اینکه کدام فروشگاه‌ها کدام نوع از مبلمان و دکوراسیون را دارند تحقیق کنید و یک روز کامل را به خرید کردن اختصاص دهید.
معمولاً سمساری‌های پرطرفدار در شهرهای بزرگ مبلمان را به قیمتی گران‌تر می‌فروشند یا خیلی زود اجناس را به فروش می‌رسانند. بهترین سمساری‌ها، مغازه‌هایی هستند که در مناطق دورافتاده و کمتر شناخته شده قرار دارند. بنابراین، باید زمان کافی برای رانندگی تا این مناطق و جست‌وجو میان مبلمان دست دوم آن‌ها داشته باشید.

 

Image

 

فضای خانه خود را اندازه‌گیری کرده و از آن عکس بگیرید

به ابعاد دیوارها یا اتاق‌هایی که قصد دارید برای آن‌ها مبلمان بخرید، توجه داشته باشید و تصویری از فضای داخلی خود و گوشه‌های غیرعادی آن به همراه داشته باشید. راه ساده‌تری به جای اعتماد به حافظه وجود دارد: اندازه‌گیری و عکس گرفتن از فضای داخلی خانه. از این راه مطمئن خواهید شد که مبلمانی که می‌خرید در خانه شما به راحتی جای خواهند گرفت.

 

یک دوست را همراه خود ببرید

به همراه یک دوست با سلیقه مشابه‌ به خودتان به خرید مبلمان و لوازم دست دوم بروید. دوست شما می‌تواند نظرات واقعی خود را راجع به وسایلی که می‌خواهید بخرید به شما بگوید و به شما در حمل آن‌ها تا وسیله نقلیه کمک کند.

 

بر آنچه می‌خواهید بخرید تمرکز کنید

هنگام خرید لوازم دست دوم، ممکن است به راحتی هدف خود را فراموش کنید. مثلاً ممکن است برای خرید یک میز جلومبلی قدیمی به سمساری بروید، اما در نهایت تعداد زیادی آینه دکوری بخرید. بنابراین، باید با تمرکز بر خرید لوازم مورد نیاز خود به مغازه سمساری پا بگذارید.

 

Image

 

لوازم دست دوم را به دقت بررسی کنید

پیشنهاد کارشناسان این است که به دنبال مبلمان و لوازمی با «استخوان‌بندی خوب» باشید، یعنی به دنبال مبلمان و لوازمی باشید که به خوبی طراحی و ساخته شده‌اند. اگر امکان دارد مبلمان و لوازم مورد نظر خود در سمساری را از جای خود بردارید، در صورتی که وزن آن سنگین باشد، احتمال اینکه جنس چوب به کار رفته در آن مرغوب‌تر باشد بیشتر است. به توصیه برخی از کارشناسان، بهتر است به جای بررسی لولاها و اتصالات مبلمان، برچسب یا علامت آن‌ها را بررسی کنید تا بتوانید نام شرکت سازنده یا طراح آن‌ها را بفهمید.

 

Image

 

محصولات را تعمیر شده تصور کنید

همیشه ظاهر محصولات دست دومی که خریداری می‌شوند خوب نیست، اما این موضوع به این معنا نیست که این محصولات مناسب فضای داخلی شما نیستند.
از تعمیر جزئی لوازم دست دومی که خریده‌اید نترسید. یک مبل با روکش جدید، یک تصویر هنری که دوباره قاب گرفته شده یا یک نقاشی بازسازی شده نیز می‌تواند شگفتی همگان را برانگیزد. البته باید این نکته را نیز در ذهن داشته باشید که تعمیر یا بازسازی مبلمان و لوازم دست دوم ممکن است نیازمند صرف هزینه باشد.
خرید مبلمان و وسایل خانگی دست دوم همیشه جواب نمی‌دهد اما گاهی می‌تواند کار راه انداز باشد و به شما هزینه‌ای را که از پسش بر نمی‌آیید، تحمیل نکند.


Image

 

Image

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی