ده دلیل برای خریدن مبل جدید

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

دلایل زیادی برای خریدن مبل جدید وجود دارد ولی مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن‌ها، دلایلی‌اند که به پس‌زمینه زندگی ما مربوط هستند. مبلمان ما معمولاً وقتی احتیاج به تغییر دارد که زندگی‌مان تغییری کوچک یا بزرگ می‌کند. ما به مبلمان برای زندگی راحت‌تر احتیاج داریم و از آن برای نشستن، خواب و نظم دادن به وسایلمان استفاده می‌کنیم. فراتر از این نیازهای اولیه، مبلمان همچنین حس و درک ما را از سبک شخصی‌مان نشان می‌دهد. همان‌طور که نیازها و شرایط زندگی...

ده دلیل برای خریدن مبل جدید

۱. مبل جدید برای خانه جدید یا تغییر دکوراسیون

وقتی به خانه جدیدی می‌روید یا در خانه فعلی خود، تغییر دکوراسیون می‌دهید، مبلمان قدیمی ممکن است خوب به نظر نرسند یا شاید اصلاً با فضای جدید متناسب نباشند. اگر به جایی خیلی دور از خانه فعلی‌تان کوچ می‌کنید، ممکن است آب ‌و هوا و اقلیم، مبلمان کاملاً متفاوتی را بطلبد.
همه چیز به خانه جدید بستگی دارد. شاید شما به مبلمانی با اندازه و سبک متفاوت نیاز داشته باشید. وقتی یک اتاق جدید اضافه می‌کنید یا اتاقی را تغییر کاربری می‌دهید، ممکن است به چند تکه مبل جدید نیاز داشته باشید. یا اینکه بسته به منظور جدیدی که از آن فضا استفاده می‌کنید، به مبل جدیدی برای انتظارات جدید خود احتیاج داشته باشید.

 

Image

 

۲. مبل جدید برای وقتی که ازدواج می‌کنید

ازدواج و آغاز زندگی متأهلی یعنی فراهم کردن یک خانه زندگی جدید با تمام جزئیاتش. این موضوع اغلب مستلزم خریدن وسایل و مبل جدید است. اگر قبل از این خانه مستقل نداشته‌اید، روشن است که خانه جدید به همه وسایل نیاز دارد. اگر هم قبلاً خانه مستقل داشته‌اید، حالا قرار است به خانه‌ای تبدیل شود که برای زندگی دو نفر امکانات داشته باشد نه یک نفر. شاید مبلمان قبلی خانه مناسب با شرایط جدید زندگی نباشد.
تخت جدید حتماً مورد نیاز است. شاید لازم است که صندلی راحتی جلوی مبل به یک کاناپه تغییر کند. شاید به کمد و کشوی بیشتری برای وسایل تازه احتیاج داشته باشید. اگر برای بچه‌دار شدن هم برنامه‌ای دارید، به یک اتاق بچه هم باید فکر کنید.

 

Image

 

۳. مبل جدید برای وقتی کودک جدیدی به دنیا می‌آید

بچه وقتی که به دنیا می‌آید به مبلمان ویژه خود احتیاج دارد که نیازهایش را برآورده کند. نیازهای نوزاد در مبلمان شاید یک تخت یا گهواره، کمد و کشو و میز تعویض پوشک باشد. مادر هم احتمالاً به یک صندلی راحت در اتاق کودک نیاز دارد.
 به مرور زمان که کودک بزرگ می‌شود، نیازهای او هم تغییر می‌کند. گهواره دیگر به کار نمی‌آید و تخت کوچک دیگر مناسب کودک نیست و به قفسه و کمد بیشتری برای وسایل کودک نیاز خواهد بود. شاید باید یک زمین بازی کوچک در اتاق کودک خود درست کنید. بعد از آن باید به فکر میز تحریر و صندلی مناسب برای درس و مشق فرزندتان باشید. پس به محض حضور کودک در خانه تا وقتی که بزرگ شود، دائم به مبلمان جدید نیاز خواهید داشت.

 

۴. خرید مبل جدید برای وقتی که فرزندانتان خانه را ترک می‌کنند

وقتی فرزند شما دانشگاه قبول می‌شود یا ازدواج می‌کند، مطمئناً خوشحال هستید و این به معنی این هم هست که باید برای فراهم کردن اثاث خوابگاه یا اولین خانه مستقل فرزندتان آماده شوید. اتاق فرزندتان در خانه که حالا خالی شده، می‌تواند به اتاق کار، اتاق بازی و سرگرمی یا اتاق مهمان تبدیل شود. تمام این تغییرات جدید مبلمان تازه طلب می‌کنند.

 

Image

 

۵. خرید مبل جدید برای حضور والدین سالمند شما در خانه

مبلمان گاهی با توجه به سن و سال و دوره‌های مختلف زندگی تغییر می‌کند. همان‌طور که احتیاج به مبله کردن یک اتاق برای بچه جدید دارید، پدر یا مادر پیرتان که آمده تا دوباره با شما زندگی کند هم به مبلمان مخصوص خودش نیاز دارد تا احساس راحتی کند. نشستن و بلند شدن از صندلی برای افراد سالمند به آسانی اتفاق نمی‌افتد. پس صندلی مناسب برای آن‌ها که راحت بتوانند روی آن بنشینند و بلند شوند، به نظر لازم می‌رسد. تخت‌‌خواب قابل تنظیم و کمد و قفسه برای قرار دادن وسایل لازم است. همچنین وسایلی را در حمام مثل یک چهارپایه و… باید اضافه کنید.

 

مقاله مرتبط: راهنمای انتخاب مبل مناسب پذیرایی

 

Image

 

۶. خرید مبل جدید برای راحتی شخصی

این فقط افراد سالمند خانواده نیستند که به مبلمان راحت احتیاج دارند. هر کسی می‌تواند این نیاز را داشته باشد. شما باید یک کاناپه با نشیمن کم‌عمق‌تر پیدا کنید اگر که مشکل کمر یا زانو دارید. اگر وزنتان بالاتر رفته شاید به صندلی کار یا راحتی پهن‌تری نسبت به گذشته احتیاج دارید. شاید باید تخت و تشک خود را با توجه به شرایط بدنی خود تغییر دهید. هر مبلمانی که دیگر برای شما مناسب نیست یا در طول زمان دیگر برآورنده نیازهای تازه شما نیست، با خرید مبل جدیدی، جایگزین کنید.

 

Image

 

۷. خرید مبل جدید برای وقتی که در خانه کار می‌کنید

کار کردن از خانه یا همان دورکاری ممکن است امتیازات زیادی برای شما داشته باشد ولی به شرط آنکه فضای مناسب برای کار کردن در خانه را برای خود ایجاد کنید. بسته به نوع کار، یک اتاق کار مناسب برای خود بسازید. حتی شاید با نشستن پشت میز غذاخوری یا کاناپه و کمی تغییرات در فضا بتوانید محیط خانه را برای کار آماده کنید. پیدا کردن مبلمانی که هر دو وظیفه را بتوانند انجام دهند، امروزه با این تنوع مبلمان، کار سختی نیست.

 

۸. خرید مبل جدید برای وقتی که درآمدتان بیشتر شد

زیاد شدن درآمد به شما اجازه می‌دهد که با دست بازتر مبلمانی که همیشه می‌خواستید، بخرید و قطعه‌های مبلی که دیگر برای شما مناسب نیستند را دور بریزید. این زمانی است که باید روی کیفیت تمرکز کنید و بهترین مبلمان را برای خود تهیه کنید.

 

Image

 

۹. خرید مبل جدید بعد از حادثه

اگر خدای ناکرده اتفاق بدی مثل آتش‌سوزی، زلزله یا سیل اتفاق بیفتد شما متأسفانه خسارت می‌بینید و همه یا قسمتی از وسایل خانه خود را از دست می‌دهید. اگر خیلی شدید باشد شاید اصلاً کل خانه را از دست بدهید. به هر حال بعد از چنین بلایی، باید بررسی کنید که چند درصد مبلمان قابل استفاده و تعمیر است و چند درصد را باید با وسایل و مبل جدید جایگزین کنید.

 

۱۰. خرید مبل جدید وقتی که مبل‌های قدیمی کهنه شده‌اند

هر چیزی عمری دارد و مبل هم از این قاعده مستثنا نیست. استفاده مداوم، حضور بچه‌های کوچک یا حیوان  خانگی می‌تواند باکیفیت‌ترین مبل خانگی را هم فرسوده کند. بالاخره زمانی فرامی‌رسد که شما باید با مبل قدیمی خود خداحافظی کنید. البته مبل قدیمی را می‌توانید برای منظور دیگری استفاده کنید یا آن را بازسازی کنید ولی به هر حال باز هم مجبورید قطعه‌هایی را جایگزین کنید.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی