کاربرد نیمکت در ست ناهارخوری

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

استفاده از نیمکت ناهارخوری ، روشی ساده اما مؤثر در به روز کردن ست ناهارخوری‌تان است. راحتی، فضای زیاد و انعطاف‌پذیری از جمله ویژگی‌های نیمکت در ست ناهارخوری به حساب می‌آید. بعد از خواندن این مقاله قطعاً خواهید گفت چرا تاکنون به داشتن نیمکت فکر نکرده بودید! چه اتاق غذاخوری رسمی داشته باشید چه در آشپزخانه میزی گذاشته باشید، نیمکت غذاخوری، انتخابی هوشمندانه خواهد بود. 

کاربرد نیمکت در ست ناهارخوری

در این مقاله درباره اشکال و سبک‌های مختلف نیمکت آشپزخانه برایتان بگوییم و همچنین از کاربرد آن نیز به شما خواهیم گفت تا انتخابی هوشمندانه بکنید و فضای حیرت‌انگیزی برای خوردن غذا در خانه‌تان ایجاد کنید.

چرا نیمکت غذاخوری؟

یکی از مهم‌ترین کاربردهای نیمکت غذاخوری را شاید بتوان این امکان در نظر گرفت که شما را از شکل سنتی غذا خوردن خارج می‌کند. همچنین این نکته را هم در نظر بگیرید که وقتی اشکال و اندازه اتاق را در نظر بگیرید و نیمکتی سفارش دهید، قطعاً از تناسبی که با فضا ایجاد می‌کند، شگفت‌زده خواهید شد. در ادامه به ارائه چند دلیل پرداخته‌ایم که چرا نیمکت غذاخوری، انتخاب هوشمندانه‌ای است!

 

Image

 

1. وزن شما را به راحتی تحمل می‌کند

در انتخاب یک جای مناسب برای نشستن در طول یک شام طولانی در کنار خانواده و دوستان‌تان، آسایش و راحتی همیشه در اولویت قرار خواهد داشت. صندلی‌های ساخته‌شده از جنس‌های مختلف همچون چوب و فلز، بعد از مدتی استفاده، تاب برمی‌دارند و نشستن روی آن‌ها احساس خوشایندی به دست نمی‌دهد. مقاوم و پردوام بودن نیمکت در ست نهار خوری، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون نیمکت‌ها می‌توانند وزن شما را به راحتی تحمل کنند.

 

Image

 

2. جای بیشتری برای نشستن دارد

کاربرد دیگر نیمکت در ست نهار خوری این است که جای بیشتری برای نشاندن میهمانان‌تان وجود خواهد داشت. اگر شما معمولاً در میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، وظیفه لذت‌بخش میزبانی را برعهده دارید، استفاده از نیمکت در ست نهار خوری که جای بیشتر برای نشستن مهمانان‌تان فراهم می‌کند، آن را به گزینه‌ای مناسب برای خرید بدل می‌کند. نیمکت‌ها در مقایسه با صندلی‌ها که فقط یک نفر می‌تواند روی آن بنشیند، پذیرای افراد بیشتری هستند.

 

3. با آن، افراد بهتر می‌توانند با هم تعامل کنند

اینکه افراد بتوانند روی نیمکت در ست نهار خوری نزدیک هم بنشینند، موجب برقراری ارتباط بهتر بین آن‌ها می‌شود. نشستن روی نیمکت موجب افزایش سطح صمیمیت و تعامل حین خوردن وعده‌های غذایی همچون ناهار و شام خواهد بود. وجودشان به لحاظ ویژگی‌های جامعه‌شناختی در هر خانه‌ای لازم و ضروری است.

 

4. چیزهای مختلفی را می‌توان داخل آن گذاشت

علاوه بر موارد فوق، داشتن فضای مناسب برای قرار دادن وسایل‌ مرتبط با وعده‌های غذایی‌تان کاربرد دیگری از نیمکت در ست نهار خوری است. این عضو کاربردی در ست نهار خوری، علاوه بر ارائه فضای بیشتر برای نشستن، فضایی برای نگهداری چیزهای ضروری و یا دلخواه‌تان را فراهم می‌کند. چنین نیمکت‌هایی به نشیمنگاه‌های بالارونده یا کشوهای داخلی که زیرشان تعبیه می‌شود، مجهز هستند.

 

Image

 

5. تنوع و گستردگی بسیار زیادی دارد

زمانی‌که پای نیمکت در ست نهار خوری در میان باشد، هیچ سبک یگانه و شکل منحصربه‌فردی معنا نخواهد داشت. این نشیمنگاه‌ها در انواع سبک و اشکال مختلف ساخته می‌شوند. شما می‌توانید به دنبال نیمکت‌های مستطیلی، دایره‌ای، بیضی‌وار، مربعی، اِل شکل یا دارای شکل‌های فانتزی بسته به نیازتان باشید؛ توجه کنید هیچ محدودیتی نخواهید داشت، این نیمکت‌ها صرفاً دارای سطحی صاف و مستقیم نیستند.

 

مقاله مرتبط: چگونه ناهارخوری را با مبل راحتی مناسب ست کنیم؟

 

6. انطباق‌پذیر بوده و خودش را با فضای اطراف سازگار می‌کند

طراحی‌ حیرت‌انگیز نیمکت در ست نهار خوری به گونه‌ای است که بتوان از آن‌ در هر شرایطی استفاده کرد. برخی از آن‌ها برای فضاهای دایره‌ای، برخی برای فضاهای مربعی و برخی برای فضاهای چندضلعی‌طور کاملاً مناسب‌اند و شما را از سطح سازگاری و انعطاف‌پذیری‌شان حیرت‌زده خواهند کرد.


7. ظاهری مینیمال و ساده دارد

فضای نهار خوری شما با وجود نیمکت برای نشستن ساده‌تر و کمتر آشفته به نظر می‌رسد. نیمکت در ست نهار خوری بدون اینکه از فضای نشستن شما کم کنند، آن را جادارتر و بزرگ‌تر می‌کند. حتی زمانی‌که نیازی به استفاده از آن‌ها برای ست نهار خوری‌تان ندارید، می‌توانید از کمک‌شان برای پر کردن فضاهای خالی خانه‌تان به عنوان یک آیتم تزئینی استفاده کنید.

 

Image

 

8. از المان‌های تزئینی خانه‌‌تان خواهد بود

اگر یک نیمکت با پارچه‌هایی از جنس مناسب، مدرن و جذاب و شیک متناسب با دکور خانه‌‌تان، انتخاب شود، می‌تواند شکل و شمایل فضای نهار خوری منزل دوست‌داشتنی شما را متحول سازد.

 

9. جلوی دید را نمی‌گیرد

اگر میز نهار خوری شما، مقابلش یک پنجره وجود دارد و چشم‌انداز زیبایی رو به محوطه بیرون به خانه‌تان می‌بخشد، هیچ نگران نباشید، وجود نیمکت در ست نهار خوری، بهترین راه پیش روی شماست، تا نگذارید، هیچ چیز، ویوی تماشایی منزل‌تان را خراب کند.

 

10. مقرون به صرفه است

خرید یک نیمکت در ست نهارخوری برای‌تان خیلی ارزان‌تر از خرید دو،سه صندلی برای پر کردن همان فضای نشستن هزینه خواهد داشت. با خرید صرفاً یک آیتم، فضای نشستن و جاداری خواهید داشت که با هر نوع شرایطی سازگاری دارد، پس قطعاً یک انتخاب مقرون به صرفه خواهد بود.

 

Image

 

انواع نیمکت ناهارخوری

تا دلتان بخواهد مدل و اندازه برای نیمکت وجود دارد. نکته مهم این است که انتخابی بکنید که متناسب با فضای خانه‌تان باشد. نیمکت ناهارخوری به شما این فرصت را می‌دهند تا فضای غذاخوری‌تان را بزرگ‌تر کنید. در ادامه می‌خواهیم به مدل‌های مختلف نیمکت ناهارخوری بپردازیم که هرکدامشان کاربردهای خودشان را دارند:

 

نیمکت ناهارخوری کامل

نیمکت ناهارخوری کامل درست مثل اسمش است –کامل اینجا یعنی درست به‌اندازه میز غذاخوری‌تان. این مدل نیمکت‌ها مناسب میزهای غذاخوری تک پایه یا میزهایی هستند که پایه‌هایشان درست در چهار گوشه آن قرار نگرفته باشد تا شما بتوانید به راحتی میز را به داخل آن هل دهید و بیش‌ترین استفاده را از فضا بکنید. لازم به گفتن نیست که نیمکت ناهارخوری کامل با میز پایه‌دار خوب نمی‌شود. خودتان هم تصورش را بکنید می‌بینید اصلاً اتفاق خوبی نیست که وقتی می‌نشینید پایتان به پایه‌ها بخورد.

 

نیمکت‌های ناهارخوری جمع شو

از اسمش مشخص است چه کاربرد مهمی دارد. این نیمکت مناسب هل دادن زیر میز است. بهتر است پیش از سفارش حتماً و حتماً ابعاد پایه‌های میز و آن زیر را اندازه‌گیری کنید. چند سانتی‌متری هم جا بگذارید که پس از هل دادن، به پایه‌ها برخورد نکند. اگر میز پایه‌دار، دارید، حواستان به این نکته باشد که فاصله بین دو پایه را اندازه بگیرید.

 

نیمکت غذاخوری اِل

نیمکت‌های غذاخوری اِل به طور خاص برای میزهای تک پایه طراحی شده‌اند. میزهایی مثل سانزا، میا و کامیلو. لازم به گفتن نیست که آن‌ها به هیچ عنوان با میزهای پایه‌دار خوب نمی‌شوند. اگر دیدید هیچ جوری نمی‌توانید برای پایه‌اش فکری بکنید، اندازه نیمکت را طوری سفارش دهید که با پایه‌های اختلالی ایجاد نکند و بتوانید بنشینید. کاربرد این نیمکت‌ها به طور خاص برای ایجاد فضایی راحت در زندگی خانوادگی است. خانواده‌های چند نفره می‌توانند از این نیمکت استفاده کنند و از فضای زیاد آن استفاده کنند.

 

نیمکت ناهارخوری با پشتی

نیمکت ساده پشتی دار، کاربرد مهمی که دارد این است که به شما امکان تکیه دادن را می‌دهد. این نیمکت‌ها بیشتر برای زیبا کردن فضا هم به کار می‌رود و اگر فضای خوبی دارید می‌توانید از آن برای شیک کردن غذاخوری‌تان استفاده کنید. یک نیمکت ناهارخوری با پشتی باعث می‌شود احساس خستگی کمتری بکنید.

 

نیمکت‌های بدون پشتی

همان‌طور که پیش‌تر هم به آن پرداختیم، این نوع نیمکت‌ها بیشتر مناسب غذاخوری‌هایی هستند که فضای کافی ندارند. اگر حواستان به سایز این نوع نیمکت‌ها باشد می‌توانید آن را به راحتی زیر میزتان هل دهید و آن وقت فضای بسیار کمتری را اشغال خواهد کرد.


با در نظر گرفتن کاربردها، انتخاب کنید!

در این مقاله به معرفی کاربرد نیمکت در ست ناهارخوری پرداختیم و اکنون نوبت شما است که انتخاب کنید. برای انتخاب نیمکت ناهارخوری مناسب، حتماً و حتماً کاربردی که از آن انتظار دارید را از پیش در نظر بگیرید. امکان سفارش دادن این نیمکت‌ها باعث می‌شود دستتان باز باشد به خوبی بتوانید انتخاب کنید. پس وقت بگذارید و همه چیز را بررسی کنید و سپس انتخاب کنید.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی