راه‌های استفاده از مبلمان شاخص در دکوراسیون شما

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

در دکوراسیون مفهومی وجود دارد به اسم Accent furniture. تعریف این اصطلاح قطعه‌ای از مبلمان است که در میان بقیه قطعات برجسته است و دکوراسیون یک اتاق را کامل می‌کند. این ترم برگرفته از کلمه  accentاست که به معنای موکد و مشدد است. در واقع بر چیزی تاکید کردن یا برجسته کردن آن. ما اینجا از ترجمه مبلمان شاخص یا برجسته برای این اصطلاح استفاده می‌کنیم. 

راه‌های استفاده از مبلمان شاخص در دکوراسیون شما

چرا از مبلمان شاخص استفاده می‌کنیم

استفاده از قطعات مبلمان شاخص به دلیلی فراتر از کاربرد آن است. اغلب این وسایل به دلیل ارزش دکوراتیوی که دارند استفاده می‌شوند.دممکن است هیچ نیاز عملکردی به آن وسیله نداشته باشید یا سودآوری برای شما نداشته باشد اما آن را در دکوراسیون برای خیره کردن چشم‌ها به کار برده‌اید، درست مثل یک رنگ جیغ. هدف انتخاب آن افزودن رنگ، تشخص و درام به یک فضای داخلی است.
وقتی به اضافه کردن یک قطعه مبلمان شاخص به خانه فکر می‌کنید، راه‌های زیادی پیش پایتان قرار می‌گیرد. شاید ایده خوبی باشد که با توجه به نوع مبلمانی که نیاز دارید، کمی ولخرجی کنید. یا اگر سبک چیدمان شما اقتضا می‌کند، می‌توانید از صنایع دستی یا هنر دست خود در ساختن این وسایل استفاده کنید. ایده این است که چیزی شایان توجه و تحسین به دکوراسیون خود بیفزایید. راه‌های زیادی برای استفاده از مبلمان شاخص در خانه وجود دارد:

 

Image

 

با ورودی شروع کنید

ورودی، لحن بقیه اجزای خانه را مشخص می‌کند و این بهترین نقطه برای استفاده از مبلمان شاخص است. برای مثال کنسول  یا هر دراور، گنجه، قفسه نقاشی شده، مطلا یا با تزئینات می‌تواند به خوبی این نقش را بازی کند. یک کنسول یا قفسه انتخاب کنید که یک رنگ برجسته یا شکل غیرمعمول داشته باشد.

 

مقاله مرتبط: آشنایی با سبک‌ها و انواع مبل

 

میز کوچکی برای ایفای نقش مبلمان شاخص انتخاب کنید

میزهای کوچک یک گزینه عالی برای تبدیل شده به مبلمان شاخص خانه شما هستند. اغلب میزهای کوچکی که نقاشی شده‌اند، منبت‌کاری یا هر تزئینات خاص دیگری دارند، به عنوان مبلمان شاخص در دکوراسیون استفاده می‌شوند. ممکن است این میزها به جای تزئینات عجیب از یک متریال عجیب ساخته شده باشند یا خطوط یا رنگ برجسته‌ای داشته باشند. گزینه‌های پیش روی شما در انتخاب این میز بی‌پایان است.
فقط مطمئن شوید که میز را به خاطر قدرت جذب نگاه‌ها انتخاب می‌کنید. این میز می‌تواند تقریباً هر جای خانه نقش خود را بازی کند؛ از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق خواب. از قطعات مبلمان بزرگ و باابهت استفاده کنید.

 

Image

 

یک قطعه مبلمان بزرگ و با ابهت به خوبی می‌تواند به چشمگیرترین جزء مبلمان شما تبدیل شود. این وسیله می‌تواند یک بوفه، یک گنجه چینی یا یک تابلوی بزرگ نقاشی باشد. اگر فضای شلوغی دارید، می‌توانید مبلمان شاخص خود را ساده‌تر انتخاب کنید.
اما اگر ظاهر قابل توجهی دارد، باید مکمل  قطعات دیگر موجود در اتاق باشد. اگر سایر مبلمان شما به چشم نمی‌آیند، پس به دنبال یک قطعه بزرگ و چشمگیر باشید.

 

یک صندلی صاحب سبک و بااصالت پیدا کنید

استفاده از یک صندلی خاص به عنوان قطعه شاخص مبلمان کار متداولی است. وقتی انتخاب شما برای مبلمان شاخص یک صندلی است، به دنبال یک صندلی با پروفایلی پرقدرت باشید. یا چیزی انتخاب کنید که پارچه یا رنگ خاصی داشته باشد. از محصولات خانگی نیلپر دیدن کنید و ببینید آیا قطعه‌ای به عنوان مبلمان شاخص به چشم شما می‌خورد؟ اگر بله، آن را در کامنت‌ها به ما هم معرفی کنید.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی