معیارهای انتخاب مبل نئوکلاسیک ایده آل چیست؟

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

در انتخاب یک مبل نئوکلاسیک ایده آل با روح اشرافی‌گرایانه و تجملی‌ همراه با خطوط مستقیم، طرح‌های شیاردار و موتیف‌های کلاسیک بایستی به معیارهای ویژه‌ای توجه کنید. شاید نشستن روی یک مبل نئوکلاسیک ایده آل، حس و حال خیلی خوبی داشته باشد، اما خرید و انتخاب آن کار چندان آسانی نیست. مهم‌ترین نکته این است که نباید با دیدن اولین مورد به ظاهر نئوکلاسیکی هیجان‌زده شوید و خرید کنید. در انتخاب یک مبل نئوکلاسیک ایده آل بایستی به جزئیات و معیارهای خاصی دقت کنید که در ادامه...

معیارهای انتخاب مبل نئوکلاسیک ایده آل چیست؟

اندازه و شکل اتاق پذیرایی

پیش از خرید یک مبل نئوکلاسیک ایده آل بایستی حتماً اتاق پذیرایی‌تان را اندازه بگیرید و شکل آن را در ذهن داشته باشید. سپس، بعد از اینکه مبل نئوکلاسیک موردعلاقه‌تان را انتخاب کردید، بایستی اندازه‌های دقیقش را از طریق اطلاعات محصول فروشگاه آنلاین یا کارشناس فروش حضوری بپرسید و مطمئن شوید که ظاهر مجلل و باشکوه یک مبل نئوکلاسیک ایده آل متناسب با فضای خانه شماست.

 

جنس چوب و کیفیت ساخت آن

ماندگاری یک مبل نئوکلاسیک ایده آل به قاب مقاوم آن بستگی دارد. قاب‌های چوبی این نوع مبل‌ها بایستی به خوبی با میخ به یکدیگر چفت و محکم شده باشند؛ آن دسته مبل‌هایی که با چوب و منگنه به هم وصل شده‌اند را از فهرست خریدتان خط بزنید.

 

Image

 

راحتی هنگام نشستن

شاید فکر کنید نشستن روی یک مبل نئوکلاسیک به خاطر طراحی و ظاهر خاصی که دارد خیلی ممکن نباشد، اما این‌طور نیست. اگر برای خرید مبلمان به فروشگاه‌ها و مراکز خرید حضوری مراجعه می‌کنید، حتماً روی مبل بنشینید و راحتی آن را تست کنید و اگر نسبت به خرید آنلاین اقدام می‌کنید، نظرات کاربران را در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید.



نرم بودن و محتوای داخل کوسن‌ها

جنس محتوای داخل کوسن‌ها معمولاً از پر یا کرک تشکیل شده و از کوسن‌های کرک‌دار یک مبل نئوکلاسیک بیشتر برای تکیه دادن و از کوسن‌های پردار برای روی پا گذاشتن استفاده می‌شود. بهترین کوسن‌های موجود در بازار یا از پر یا کرک پرشده و جنس خودشان فومی یا پلی‌استری است.

 

Image

 

سبک و سیاق مبل‌های نئوکلاسیک

در انتخاب یک مبل نئوکلاسیک ایده آل، آن مدلی را انتخاب کنید که با اتاق پذیرایی‌تان تناسب دارد. یک مبل با پشتی پایین مناسب دکورهای امروزی و یک مبل با پشتی بالا مناسب دکورهای سنتی است. اگر تعداد اعضای خانواده یا مهمانان‌تان زیاد هستند می‌توانید از مدل‌های L یا U شکل انواع مبل نئوکلاسیک ایده آل استفاده کنید؛ و همچنین اگر در خانه‌تان از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، سبکی با طرح دوخت مناسب انتخاب نمایید که زود پاره و خراب نشوند.

 

شکل و شمایل دسته صندلی

در انتخاب یک مبل نئوکلاسیک ایده آل، دسته صندلی اهمیت بسیار زیادی دارد. چون معمولاً به خاطر سبک و ظاهر کلاسیکی که دارند، قرار دادن دست‌تان روی آن به مدت طولانی شاید خیلی لذت‌بخش نباشد و با آن احساس راحتی نکنید. اما همه طرح‌ها و مدل‌های یک مبل نئوکلاسیک ایده آل اینطور نیست و با جستجوی بیشتر و دقیق‌تر می‌توانید آن چیزی که مدنظرتان است را پیدا کنید.

 

Image

 

طرح و الگو

 اگر با بررسی همه معیارها و ویژگی‌های بالا بالاخره به آن چیزی که می‌خواستید رسیدید، اما مطمئن نیستید که کدام مبل نئوکلاسیک ایده آل با کدام طرح و ظاهر به خانه‌‌تان بیشتر می‌آید، باید به دو نکته زیر توجه کنید: اگر تزئینات و دکور اتاق پذیرایی‌تان از پالت‌های رنگی گرم بهره می‌برد، رنگ بژ، قارچی یا کرمی را انتخاب کنید؛ و در صورت پالت رنگی سرد در فضای اتاق‌تان، می‌توانید رنگ‌های خاکستری، زغالی یا حتی سفید را امتحان کنید.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی