قبل از خرید میز جلومبلی جدید باید به چه چیز‌هایی فکر کنید؟

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

کسی که روی کاناپه می‌نشیند، احتیاج دارد که پاهایش را روی چیزی بگذارد، لیوان نوشیدنی‌اش را جایی قرار دهد، اسباب پذیرایی از مهمان را روی میز بچیند، کتابی که در حال خواندن آن است را جایی بگذارد. مهم‌تر از همه، میز جلومبلی اهمیت دارد چون لنگری برای کل فضاست و آن ناحیه را اختصاصاً به فضای نشیمن تبدیل می‌کند. این‌ها همه ایجاب می‌کند که به فکر یک میز جلومبلی جدید برای جلوی کاناپه خود باشید. اما قبل از خرید یک میز جلومبلی جدید چیزهایی هست که باید به آن‌ها فکر...

قبل از خرید میز جلومبلی جدید باید به چه چیز‌هایی فکر کنید؟

میز جلومبلی جدید باید کاربردی باشد

قبل از اینکه میزجلومبلی جدید بخرید، فکر کنید که چطور می‌خواهید از آن استفاده کنید و با خودتان روراست باشید. آیا برای یک فضای غیررسمی می‌خواهید که جایی است که افراد پایشان را روی میز می‌اندازند؟ آیا می‌خواهید روی میز شیشه بیندازید؟ آیا  برای روی میز آیتم‌های زیادی در نظر دارید؟ اگر این‌طور است به میز محکمی نیاز دارید با سطحی که به راحتی خش نمی‌افتد و جا بر نمی‌دارد. آیا به قفسه و کشوی بیشتری برای انبار کردن برخی وسایل یا گذاشتن وسایل پذیرایی احتیاج دارید؟ اگر این‌طور است باید میزی بخرید که کشو دارد یا از بالا باز می‌شود یا قفسه زیرین دارد. هر فکری که شما برای استفاده از میز جلومبلی جدید خود دارید، کمک می‌کند که به تصمیمی که هنگام خرید می‌گیرید، آگاه باشید.

 

Image

 

سبک میز جلومبلی جدید خود را تعیین کنید

میز جلومبلی در هر سبکی که تصور کنید، در بازار موجود است. وقتی برای خرید میز جلومبلی جدید می‌روید، توجه کنید که از میان همه سبک‌ها چیزی را انتخاب کنید که با سبک خانه و دیگر وسایل خانه شما همراهی داشته باشد. البته این توصیه به این معنی نیست که حتماً باید جفت و ست آن‌ها باشد. فقط باید میزی انتخاب کنید که از لحاظ سبک هم با فضا ترکیب خوبی بسازد و هم به شکل و سبک سایر آیتم‌های اتاق بیاید و خوب کنار آن‌ها قرار بگیرد.
باید جنس و شکل را در نظر گیرید و اینکه آن میز در فضا چطور به نظر خواهد آمد.
می‌توانید چند تا عکس از مبل‌ها و نشیمن خود بگیرید و با میزهایی که انتخاب کرده‌اید مقایسه کنید و ببینید چطور در فضا می‌نشینند.

 

Image

 

بهترین شکل را برای میز جلومبلی جدید خود تعیین کنید

میز جلومبلی مستطیلی به صورت سنتی محبوب‌ترین میز جلومبلی است، اما  تنها گزینه نیست. میز جلومبلی می‌تواند گرد، بیضی، مربع، هشت‌ضلعی و.اصلاً غیرمتقارن باشد. شکل میز جلومبلی در فضای شما به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. این فاکتورها شامل مقدار فضایی که برای میز گذاشتن دارید، سایر تکه‌های مبلمان و سبک زندگی شماست. برای مثال یک خانه که بچه‌های کوچک در آن زندگی می‌کنند، نباید میزی پایه کوتاه با گوشه‌های تیز داشته باشد. وقتی درباره شکل میز فکر می‌کنید، همه شکل‌ها را در اتاق تصور کنید و بعد نتیجه بگیرید کدام‌یک مناسب است.

 

Image

 

قبل از خرید میز جلومبلی فضای خود را اندازه‌گیری کنید

همیشه فضایی که قرار است میز در آن قرار گیرد را قبل از خرید، اندازه بگیرید. ارتفاع میز هم معمولاً باید از ارتفاع صندلی‌ها و کاناپه دور آن کوتاه‌تر باشد. طول آن اگر دوسوم طول کاناپه باشد، مناسب است. بین کاناپه و میز هم باید تقریباً بین ۳۵ تا ۴۵  سانتی‌متر فاصله باشد. اگر فضای کوچکی دارید، میزی که عمق زیادی داشته باشد نخرید که مجبور شوید آن را نزدیک‌تر به کاناپه بگذارید.

 

درباره بودجه خرید میز جلومبلی خود فکر کنید

مثل هر تکه مبلمان دیگری، میز جلومبلی جدید شما می‌تواند خیلی ارزان‌قیمت و پیش پا افتاده یا به طرز باورنکردنی و خارج از تصوری گران‌قیمت باشد. پس به بودجه خود نگاه کنید و بسنجید که میز جلومبلی چقدر برای شما یا دکوراسیون شما اهمیت دارد. اگر پیش‌بینی می‌کنید که خط و خش و آسیب‌های زیادی در انتظارش است، شاید بهتر باشد که میز ارزان‌تری بخرید تا بعد از مدتی هم امکان جایگزینی داشته باشد. اگر نه، می‌توانید یک میز جلومبلی کلاسیک گران‌قیمت بخرید که از آزمایش زمان سربلند خارج شود.

 

Image

 

جایگزین‌هایی برای میز جلومبلی

اگر خارج از باکس فکر کنید، هیچ چیز اشتباه نخواهد بود. یک پاف پارچه‌ای بزرگ به جای میز جلومبلی، جایگزین متداول و محبوبی است که نرمی و راحتی را به فضا اضافه می‌کند. میزهایی که شبیه یک جعبه هستند و از بالا باز می‌شوند، می‌توانند جایی برای نگهداری و انبار برخی وسایل مثل پتو یا… باشند.

 

مقاله مرتبط: مناسب ترین جایگزین های میز عسلی برای پذیرایی کوچک


هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما مجبورید فقط یک میز جلومبلی داشته باشید. برخی ممکن است ترجیح دهند دو میز کوچک‌تر کنار هم قرار دهند که بتوانند در موقع نیاز، جلوی صندلی‌های دیگر هم از آن‌ها استفاده کنند. چهارپایه چوبی یا پارچه‌ای و نیمکت‌های کوچک هم چنین نقشی را می‌توانند ایفا کنند.
اگر صفحه محصولات سایت نیلپر را دیده‌اید و مبلمانی از نیلپر انتخاب کرده‌اید، خوب است که خرید میز جلومبلی را هم از بین محصولات نیلپر انجام دهید. میزهای جلومبلی نیلپر طبق بررسی‌های کارشناسان ما بیشترین هماهنگی را از لحاظ سبک و شکل و رنگ و… با دیگر قطعه‌های مبل نیلپر دارند. آخرین توصیه ما برای خرید میز جلومبلی جدید این است که از صفحه میزهای نیلپر هم بازدید کنید!
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی