چرا باید صندلی راک داشته باشیم؟

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

وقتی اسم صندلی راک می‌آید چه تصویری در ذهنتان شکل می‌گیرد؟ زنی سال‌خورده که در اتاق قدیمی و خاک گرفته‌ای روی این صندلی نشسته است یا ایوان خانه‌ای در تگزاس آمریکا؟ بیایید این کلیشه‌های ذهنی را کنار بگذاریم و ببینیم چرا باید هر کسی در خانه‌اش یک صندلی راک داشته باشد.

چرا باید صندلی راک داشته باشیم؟

تاریخچه کوتاهی از صندلی راک

صندلی راک سال‌های زیادی نیست که در تاریخ بشر وجود دارد. اولین صندلی راک در سال ۱۷۱۰ میلادی و با بستن دو چوب اسکیت یخ در قسمت زیر صندلی ساخته شد. هرچند ساخت و استفاده از این صندلی‌ها تا ۷۵ سال بعدش رواج نداشت.
بسیاری از صندلی‌های راک امروزی یک نفره هستند، اما در گذشته این صندلی‌ها برای بیش از یک نفر طراحی می‌شد. با رواج این صندلی‌ها طی زمان کوتاهی تأثیر مثبت صندلی راک روی کاهش درد تشخیص داده و از آن در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی استفاده شد. محبوبیت این صندلی به مرور زمان بیشتر و بیشتر شد تا جایی که امروزه طراحان، صندلی‌های راک را نه فقط برای ظاهر فوق‌العاده‌اش که به علت مزایای آن برای سلامتی طراحی می‌کنند.

 

Image

 

صندلی راک و تمدد اعصاب

اولین و مهم‌ترین خاصیت صندلی راک برای سلامتی، کمک آن به تمدد اعصاب و ریلکس‌کردن است. نشستن روی این صندلی باعث می‌شود در مغز شما اندورفین ترشح شود که حال و حوصله‌تان را بهبود می‌بخشد و استرس و دردتان را کم می‌کند. در بسیاری از فرودگاه‌های آمریکا، این صندلی‌ها برای رفع استرس و خستگی مسافران تعبیه شده است.

 

مقابله با درد کمر و مفاصل

درد کمر و مفاصل می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما تا به حال فکر کرده‌اید شاید صندلی راک بتواند کمکتان کند؟ این صندلی‌ها گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد و باعث می‌شود اکسیژن بیشتری به مفاصل فرستاده شود که می‌تواند درد را کاهش دهد. همچنین فعالیت بدنی اندکی که روی این صندلی‌ها دارید، به شما کمک می‌کند انعطاف‌پذیری بیشتری در زانوها و درد کمتری در کمر داشته باشید.

 

کم‌کردن وزن

گفته می‌شود نشستن طولانی مدت باعث افزایش وزن می‌شود. اما این موضوع درباره نشستن روی صندلی‌ راک صدق نمی‌کند. استفاده از صندلی راک به‌طور متوسط ۱۵۰ کالری را در ساعت می‌سوزاند. بنابراین برای آن‌هایی که همیشه در خانه هستند یا نمی‌توانند ورزش کنند، استفاده از این صندلی‌ها ایده خوبی به نظر می‌رسد. هرچند قطعاً هیچ چیز جای فعالیت فیزیکی را نمی‌گیرد، اما نشستن روی صندلی راک از هیچ بهتر است!

 

Image

 

مقابله با زوال عقل

صندلی راک حتی می‌تواند به بیماران مبتلا به زوال عقل کمک کند. مطالعه‌ای در دانشگاه روچستر نشان داده است که ساکنان آسایشگاه سالمندانی که زوال عقل داشته‌اند و از صندلی راک استفاده کرده‌اند، بهبودهای روحی روانی بیشتری را در مقایسه با کسانی که از این صندلی‌ها استفاده نکرده‌اند نشان داده‌اند. درواقع نشستن روی صندلی راک مشکلات افسردگی و اضطراب را در این بیماران بهبود بخشیده است.

 

مقاله مرتبط: چطور بهترین صندلی راحتی تک نفره را انتخاب کنیم

 

افزایش تعادل بدن

صندلی راک ظاهراً با تلاش بدن برای حفظ تعادل در هنگام تکان خوردن صندلی، مکانیسم تعادل در گوش داخلی را تشدید می‌کند. افزایش تعادل بدن در بیماران دچار زوال عقل اشاره ‌شده نیز مشاهده شده است.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی