معیارهای انتخاب جلوپایی راحت

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

پیش از خرید یک یک جلوپایی راحت و ایده‌آل، بایستی به معیارهایی همچون شکل ظاهری، کیفیت جنس و سبک و سیاق طراحی و کاربری انواع جلوپایی‌ها توجه کنید. یک جلوپایی، بخشی از مبلمان یک اتاق پذیرایی محسوب می‌شود که در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید شده است. با وجود تنوع در ظاهر، سبک طراحی و کارکردهای یک جلوپایی، در این مقاله قصد داریم شما را با معیارهایی که باید پیش از انتخاب و خرید جلوپایی راحت به آن توجه کنید، آشنا کنیم:

معیارهای انتخاب جلوپایی راحت

یک جلوپایی چه شکل و شمایلی دارد؟

اولین معیاری که در خرید یک جلوپایی راحت بایستی به آن توجه شود، شکل آن است. فضاهای مختلف و نقشه‌های متفاوت سالن پذیرایی نیاز به میز جلومبلی متفاوتی دارند اما اینجا مسئله مهمی وجود دارد. برای سالن‌های پذیرایی کوچک‌تر، بهتر است سراغ میز جلومبلی مربعی یا مستطیلی بروید. 
اگر سالن پذیرایی‌تان بزرگ و دل‌باز است و زیاد قرار است اطراف میز جلومبلی رفت و آمد باشد، بهتر است سراغ میز جلومبلی گرد بروید. به لحاظ زیبایی‌شناسی، بهتر است تعادلی میان شکل مربعی و دایره‌ای در فضا ایجاد کنیم، به همین خاطر اگر بیشتر مبلمان و وسایل (مثلاً مبل، گلدان، شومینه و …) مربع باشند، میز جلومبلی گرد می‌تواند تعادل ایجاد کند. در عوض، اگر مبلمان خانه‌تان گرد است و آینه بزرگ دایره‌ای شکل دارید، بهتر است میز جلومبلی مستطیلی یا مربعی استفاده کنید. با این کار، در سالن پذیرایی خانه‌تان، تعادل ایجاد می‌کنید و به لحاظ زیبایی‌شناسی، به مراتب بهتر است.

دایره‌ای

یک جلوپایی راحت دایره‌ای، با پایه چوبی کوچکی که دارد، یک فضای مناسب، راحت و فوق‌العاده برای استراحت پای‌تان فراهم می‌کند. یک جلوپایی دایره‌ای به اتاقی که در معرض غرق شدن در مسیر الگوهای شبکه‌ای و مربعی قرار دارد، عمق و بُعد زیبایی می‌بخشد. سعی کنید این نوع جلوپایی را در مرکز مبلمان‌تان قرار دهید، تا جلب‌توجه کند. و اگر می‌خواهید یک ظاهر، امروزی و شیک به اتاق پذیرایی‌تان ببخشید، این جلوپایی را با یک مبل گرد سِت کنید.

 

Image

 

مربعی و مکعبی

یک جلوپایی مربعی معمولاً به صورت سِت و یکجا با مبلمان با ظاهر مربعی به فروش می‌رسد، اما اگر همراه مبلمان‌تان جلومبلی نبود، می‌توانید از انواع جلوپایی‌های سفارشی متناسب با ابعاد مبل‌تان استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید یک جلوپایی مستطیلی بیشتر به کارتان می‌آید، اما خیلی مطمئن نیستید، بهتر است دو یا سه تا جلوپایی راحت مکعبی تهیه کنید؛ بدین شکل، می‌توانید برحسب نیاز آن‌ها را جابجا کنید، به صورت جدا از هم بگذارید یا کنار هم قرارشان دهید.

 

Image

 

مستطیلی

بیشتر انواع جلوپایی راحت مستطیلی امروزی، ترکیبی از میزهای عسلی کشودار و بدون کشو هستند و ظاهری فوق‌العاده تماشایی به ست مبلمان‌تان می‌بخشند. اگر فضای کافی داشته باشید، یک جلوپایی مستطیلی همان‌چیزی است که در یک گوشه یا مرکز اتاق پذیرایی‌تان به آن احتیاج دارید.

 

Image

 

یک جلوپایی راحت از چه جنسی ساخته می‌شود؟

دومین معیاری که در خرید یک جلوپایی راحت بایستی به آن توجه شود، جنس آن است. هیچ سالنی نباید همه چیزش شبیه هم باشد. درست مثل شکل که درباره‌اش بالاتر حرف زدیم. یک میز جلومبلی می‌تواند امکانی باشد برای اینکه چیز تازه‌ای را وارد فضا کنید. پس اگر مبلتان از پارچه مخملی است یا المان‌های سنتی دارید، یک میز جلومبلی پر زرق و برق می‌تواند تضاد بسیار زیبایی ایجاد کند. یا اگر اهل این هستید که بنشینید روی مبل یا کاناپه و مشغول تماشای تلویزیون شوید، سعی کنید میز جلومبلی ای انتخاب کنید که اگر پایتان را روی آن می‌گذارید، آسیبی نبیند یا خراب نشود.

 

مقاله مرتبط: چطور میز بغل یا عسلی انتخاب کنیم؟

 

چرمی

انواع جلوپایی چرمی نسبت به سایر نمونه‌های جلوپایی راحت، مزایای ویژه‌ای دارند. این نوع جلوپایی‌ها دربرابر پارگی، جمع‌شدگی یا رنگ‌پریدگی نسبت به سایر پارچه‌ها مستحکم‌تر و مقاوم‌تر هستند. جنس چرمی نرم‌تر و باکیفیت‌تر است و یک جلوپایی راحت در کنار انواع مبلمان محسوب می‌شود. اگر فضای پذیرایی‌تان بزرگ است، یک جلوپایی چرمی مشکی انتخاب کنید که کاملاً در چشم باشد و از دور از مهمانان‌تان دلربایی کند. اگر اتاق پذیرایی‌تان کوچک است، یک جلوپایی راحت بژرنگ ایده‌آل‌تان خواهد بود.

 

Image

 

پارچه

اگر مبلمان خانه‌تان چرمی نیست، پس بهترین گزینه پیش روی‌تان انتخاب یک جلوپایی راحت پارچه‌ای است که در طرح‌ها و رنگ‌های متعدد در بازار وجود دارد. اگر یک جلوپایی به رنگ روشن انتخاب کنید که طراحی مناسبی داشته باشد و با کوسن‌های مبلمان‌تان ست باشد، بیش از هر چیز دیگری در وسط اتاق پذیرایی‌تان توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

 

Image

 

چوب خیزران

اگر جلوپایی که قصد استفاده از آن را دارید می‌خواهید در تراس خانه‌تان بگذارید، انتخاب یک جلوپایی راحت از جنس چوب خیزران با جنس مقاوم، سبک و منبت‌کاری‌های گوناگونش در رنگ‌‌بندی‌های متعدد قهوه‌ای، سفید و مشکی به گرما و صمیمیت خانه‌تان می‌افزاید.

 

Image

 

فوم

برخی از انوع جلوپایی راحت فومی مقرون‌‌به‌صرفه از جنس پلیرتان ساخته می‌شوند، بسیار راحت هستند و برای کسانی توصیه می‌شود که پادرد دارند و حتماً باید در طول روز، پای‌شان را روی سطحی نرم و انعطاف‌پذیر بگذارند.

 

Image

 

یک جلوپایی راحت چه طراحی و ساختاری باید داشته باشد؟

سومین معیاری که در خرید یک جلوپایی راحت بایستی به آن توجه شود، طراحی و ساختار آن است:

محفظه

جلوپایی‌هایی که محفظه دارند، علاوه بر اینکه جای مناسبی برای آسایش و رفاه پای‌تان فراهم می‌کنند، از فضای محفظه‌شان می‌شود به عنوان جایگاهی برای پتوهای مسافرتی که ممکن است بخواهید حین چرت زدن روی مبل و دراز کردن پای‌تان رو جلوپایی به آن نیاز پیدا کنید، به کارتان می‌آید. همچنین بازی‌های تخته‌ای‌تان را هم می‌توانید در آن محفظه‌ها بگذارید.

 

Image

 

مجهز به بالش جداشونده

این جلوپایی‌های دومنظوره به شما این امکان را می‌دهند که علاوه بر استفاده از آن‌ها به عنوان یک جلوپایی شیک، امروزی و فوق‌العاده جذاب، بتوانید با جداشدن بالش، از آن به عنوان یک میز عسلی برای پذیرایی از مهمانان‌تان استفاده کنید.

 

Image

 

تخت‌خواب‌شو

یک سری دیگر از انواع جلوپایی وجود دارد که در زمان سر زدن مهمانان ناخواسته به یک تخت‌خواب بدل می‌شوند و می‌توانید به عنوان یک میزبان دوست‌داشتنی از دوستان و  با آن شب را پذیرایی کنید.

در این مقاله ما شما را با سه معیار اصلی، شکل ظاهری، کیفیت جنس بدنه و طراحی و کاربری یک جلوپایی راحت آشنا کردیم. اگر قصد دارید برای زیباترین شدن اتاق پذیرایی‌ و راحتی پاهای‌تان یک جلوپایی راحت تهیه کنید، بهتر است نگاهی به جلومبلی‌های نیلپر بیندازید و یا به صورت حضوری از ظعب نیلپر بازدید کنید و جلومبلی ها را زا نزدیک تماشا کنید. 

 

Image

 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی