چگونه با استفاده از یک رومیزی بلند چیدمان منزل خود را متحول کنیم؟

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

با خرید یک میز دست دوم و ارزان قیمت، انجام تعمیرات جزئی روی آن و استفاده از یک رومیزی بلند، می‌توانید چیدمان منزل خود را به زیباترین شکل متحول کنید. از آنجایی که رومیزی‌های بلند میز را کاملاً پوشش می‌دهند، یک میز کهنه را می‌توان تنها با استفاده از یکی از آن‌ها، به میزی کاملاً نو تبدیل کرد و میز را در همه جای خانه از اتاق خواب گرفته تا اتاق نشیمن و پذیرایی قرار داد.

چگونه با استفاده از یک رومیزی بلند چیدمان منزل خود را متحول کنیم؟

کاربردهای رومیزی بلند در گوشه و کنار چیدمان منزل

رومیزی بلند در گوشه و کنار منزل شما کاربرد خواهد داشت. میزی با رومیزی بلند در اتاق خواب با کمترین هزینه بیشترین کاربرد را خواهد داشت. رومیزی بلند در اتاق پذیرایی فضایی فوق‌العاده ایجاد می‌کند. در گوشه‌ای از اتاق نشیمن، می‌توان میزهای دارای رومیزی بلند را کنار یک صندلی یا مبل راحتی گذاشت و به فضای بی‌روح آن رنگ و جلایی تازه بخشید.

 

Image

 

با استفاده از یک میز با رومیزی بلند و قرار دادن گلدانی زیبا با گل‌های رنگارنگ، می‌توانید نمایی رویایی به بخش ورودی خانه خود ببخشید و از آن برای قرار دادن نامه‌ها و بسته‌های پستی، کلیدها و سایر لوازمی که روزانه به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید، استفاده کنید. یک میز با رومیزی بلند، در گوشه حمام‌های بزرگ برای نگهداری حوله، شامپو و سایر لوازم حمام بسیار پرکاربرد خواهد بود.

 

مراحل استفاده از رومیزی بلند برای زیبا ساختن میز و چیدمان منزل

۱. انتخاب رنگ و اندازه رومیزی: زمانی که تصمیم به استفاده از رومیزی بلند برای زیبا کردن میز و چیدمان منزل گرفتید، نوبت به انتخاب اندازه و رنگ مناسب رومیزی می‌رسد. بهتر است پیش از قرار دادن رومیزی روی میز از یک پارچه نمدی با اندازه‌های متناسب با رومیزی و رنگی هماهنگ با آن استفاده کنید. از این راه لبه‌های میز زمان قرار دادن رومیزی نرم‌تر خواهد بود و رومیزی کمتر روی میز سر می‌خورد. اندازه پارچه نمدی باید حداقل ۲۵ سانتی‌متر بیشتر از لبه‌های میز باشد.

 

مقاله مرتبط: قبل از خرید میز جلومبلی جدید باید به چه چیز‌هایی فکر کنید؟

 

۲. انتخاب شکل و سبک رومیزی: بعد از انتخاب اندازه و رنگ رومیزی، نوبت به انتخاب شکل و سبک رومیزی می‌رسد. شکل و سبک رومیزی بلند ممکن است گرد، مستطیل یا پلیسه‌دار گرد باشد. میزهای گرد، سبکی کلاسیک به چیدمان منزل می‌بخشند. برای اینکه رومیزی این میزها با فضای کلاسیک متناسب‌تر شوند، می‌توانید از پلیسه در کناره‌های آن و دکمه و پاپیون استفاده کنید. میزهای مستطیل ظاهری رسمی‌تر از میزهای گرد دارند. با قرار دادن یک لیوان شیشه‌ای روی این میزها می‌توان زیبایی بیشتری ایجاد کرد.

 

Image

 

۳. انتخاب جنس رومیزی: بعد از انتخاب رنگ، شکل و اندازه رومیزی باید به جنس آن توجه کنید. پارچه‌های ابریشمی، کتان یا مخملی گزینه‌های مناسبی برای جنس رومیزی‌های بلند هستند.

۴. انتخاب جزئیات متناسب با میز: برای اینکه نمای زیبایی به میزی که با رومیزی بلند پوشانده‌اید، ببخشید، باید به جزئیات مربوط به آن دقت کافی داشته باشید. مثلاً استفاده از پارچه‌ای با رنگ متضاد یا هماهنگ با رومیزی برای اطراف آن، دوختن روبان در لبه‌های رومیزی و… یک رومیزی بلند ساده را تبدیل رومیزی بسیار شیکی خواهد کرد. این راهی ساده برای زیباتر کردن چیدمان منزل بود که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر تجربه‌ای مشابه در استفاده از وسایل اینچنینی در چیدمان دارید با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.
 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی