معرفی انواع مبلمان کلاسیک و مدرن

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

تصور کنید شما عاشق انواع مبلمان هستید و در اکانت پینترست خود تصاویر عالی و زیبایی از انواع استایل‌های مبلمان گذاشته‌اید، اما نمی‌دانید نام آن‌ها چیست. امروزه انواع بسیار زیاد و مختلفی از مبلمان کلاسیک و مدرن در بازار وجود دارد که سر در آوردن از آن‌ها گاهی مشکل است. در اینجا اصطلاحات معمول در دسته‌بندی انواع مبلمان کلاسیک ، سنتی، امروزی و مدرن را معرفی می‌کنیم که امیدواریم شناختی هرچند ابتدایی از آن‌ها به شما بدهد.

معرفی انواع مبلمان کلاسیک و مدرن

مبلمان سبک مدرن

سبک‌های مبلمانی که بعد از جنگ جهانی دوم طراحی شده است عموماً به عنوان مبلمان مدرن شناخته می‌شود، هرچند همه سبک‌های طراحی شده در این دوره لزوماً مدرن نیستند. وقتی دارید به سبک دکوراسیون مدرن فکر می‌کنید، به خطوط مستقیم و هندسی و شفاف فکر کنید.
کاناپه‌هایی که وسایل زیادی روی آن قرار دارند و زیادی راحت هستند جزء تعریف سبک مدرن قرار نمی‌گیرند. در خطوط مبلمان‌های مدرن شما طرح‌های حکاکی و منبت‌کاری چندانی نمی‌بینید. همچنین این مبلمان‌ تک‌رنگ هستند و کاربردی‌بودن آن‌ها حرف اول را می‌زند. دسته‌بندی مبلمان مدرن شامل انواع زیر است:
Art Deco, Retro, Lacquers, Southwest

 

Image

 

مبلمان سبک امروزی یا معاصر

مبلمان مدرنی که در حال حاضر مد است مبلمان امروزی نامیده می‌شود. بنابراین با تغییر مد، تعریف و انواع مبلمان امروزی نیز تغییر می‌کند. آن چیزی که در دهه ۱۹۸۰ یا ۲۰۰۰ مبلمان روز شناخته می‌شد، امروزه دیگر نیست.
 نه Art Deco و نه Retro هیچ کدام این روزها مبلمان امروزی شناخته نمی‌شوند، هرچند هر دو جزء مبلمان‌ مدرن هستند. امروزه طیف وسیعی از انواع مبلمان، امروزی شناخته می‌شوند و این طیف به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است تا با هر سبک از خانه ست شود. سبک‌های رایج مد روز در حال حاضر شامل مبلمان امروزی اروپایی، مبلمان امروزی آمریکایی و مبلمان امروزی ژاپنی است.

 

Image

 

مبلمان سنتی

وقتی صحبت از مبلمان سنتی می‌شود، مردم معمولاً یاد خانه مادری‌شان می‌افتند؛ طرح پارچه‌های گل‌دار و چوب‌های ماهونی قرمز مایل به قهوه‌ای که فضایی گرم به خانه می‌دهد. سبک دکوراسیون سنتی خانه وقتی کامل می‌شود که با پرده‌های متناسب با کاناپه‌ها همراه شود. برنج و برنز معمول‌ترین فلزها برای استفاده در مبلمان‌های این سبک است. همچنین منبت‌کاری و تزئینات چوب در این سبک دیده می‌شود. هرچند نباید در استفاده از تزئیات زیاده‌روی کرد، به‌ویژه اگر فضایتان کوچک است، وگرنه این نوع مبلمان باعث می‌شود اتاقتان شلوغ به نظر برسد. البته کاناپه‌ها و کوسن‌های بزرگ روی دسته‌های آن‌ها برای این سبک عالی است. گفتنی است بیشتر مبلمان‌های سنتی غیررسمی‌اند، هرچند بعضی از آن‌ها تزئینات و منبت‌کاری دارند.

 

Image

 

انواع مبلمان کلاسیک

درست مثل مبلمان مدرن، انواع مبلمان کلاسیک هم شامل دسته‌های مختلفی می‌شود. بعضی از این دسته‌ها شامل موارد زیر است:
Georgian, Louis XV, Tudor, French Provincial, Victorian
انواع مبلمان کلاسیک معمولاً راحت‌اند ولی در مقایسه با مبلمان سنتی تزئینات بیشتری دارند. اصلی‌ترین تفاوت مبلمان کلاسیک و سنتی این است که مبلمان کلاسیک طوری به نظر می‌رسد که گویی متعلق به موزه است و حس و حال اشرافی‌تری در مقایسه با سبک سنتی دارد. مبلمان کلاسیک معمولاً از جنس پارچه مخمل و ابریشم و چوب‌های منبت‌کاری‌شده است. چوب‌های منبت‌کاری هم عموماً از چوب تیره است.

 

مقاله مرتبط: ایده هایی برای طراحی داخلی پذیرایی با مبلمان نئوکلاسیک

 

Image

 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی