راهکارهایی ساده برای ست کردن مبلمان منزل

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

این روزها علاقه‌مان به طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌مان بیشتر و بیشتر می‌شود و دیگر مانند گذشته کسی ‌بی‌تفاوت از کنارش عبور نمی‌کند؛ اینکه اجازه دهید ترکیبی از رنگ‌ها، نقش‌ها، بافت‌ها و شکل‌ها در انتخاب‌تان برای نشستن تاثیر بگذارند. برای اینکه این کار به درستی انجام شود، کافی است از رنگ‌ها و المان‌های درست در کنار هم استفاده کنید. 

راهکارهایی ساده برای ست کردن مبلمان منزل

طرح‌ها، پارچه‌ها و رنگ‌بندی‌هایی که دوست‌شان دارید را انتخاب کنید و به دقت آن‌ها را کنار هم بچینید. از تجربه کردن هراس نداشته باشید و چیزهای متفاوتی را امتحان کنید. ما در این مقاله شما را با راهکارهایی برای ست کردن مبلمان منزل‌تان آشنا خواهیم کرد، با ما همراه شوید:

راهکارهایی برای ست کردن مبلمان منزل

1. از انتخاب‌های متفاوت هراس نداشته باشید

اتاق پذیرایی تصویر زیر به دلایل متعددی دوست‌داشتنی است، نه فقط به خاطر استفاده از یک رنگ صورتی فوق‌العاده، بلکه وجود ترکیب مبلمانی به رنگ خاکستری‌ و قالیچه‌ تک‌رنگ باعث شده که از شدت جیغ بودن رنگ صورتی آن دو مبل تک‌نفره کاسته شود. به دنبال ایده‌ها و ترکیب‌های رنگی متفاوت در ست کردن مبلمان منزل باشید و هرکجا که در اینترنت یا مراکز خرید، چیدمان جالبی دیدید، فوراً آن را در تلفن همراه و ذهن‌تان ذخیره کنید. برای این کار نرم‌افزار پینترست یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیدن ایده‌های متعدد از ترکیب‌های رنگی گیرا و خیره‌کننده است.

 

Image

 

2. از دو رنگ مختلف در کنار هم استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید مانند مورد قبلی شکل‌ها و سبک‌های مختلف مبلمان در اتاق پذیرایی‌تان داشته باشید، می‌توانید از یک دست مبل با دو رنگ‌بندی متفاوت استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌های ست کردن مبلمان منزل، استفاده از مبلمانی با دو رنگ، دو الگو یا بافت متفاوت با شکل و اندازه یکسان است. در تصویر زیر ترکیب یک دست مبلمان با اندازه یکسان را با دو رنگ زرد و خاکستری کنار هم می‌بینید که به ظاهر خانه یک حس‌وحال امروزی و فوق‌العاده جذاب بخشیده است، به همین سادگی.

 

Image


3. رنگ‌های قدیمی را وارد بازی کنید

استفاده از ترکیب‌های رنگی بی‌رنگ و قدیمی یکی از راه‌های ست کردن مبلمان منزل است، بدون اینکه خیلی پرزرق‌وبرق به نظر برسد. ترکیب دوست‌داشتنی رنگ‌های دوغابی، نعناعی و مرجانی در کنار هم با الگوهای متفاوت در تصویر زیر، هارمونی حیرت‌انگیزی ایجاد کرده است. رنگ سبز آن مبلی که دورتر واقع شده در بالش‌های مبل کناریش دیده می‌شود و رنگ مرجانی دسته مبل همین مبل وسطی در نقش تماشایی مبل بزرگتر کار شده است.

 

Image

 

4. رنگ‌های مختلف را امتحان کنید

آن دسته افرادی که به استفاده از رنگ‌های خیره‌کننده علاقه دارند، این ترند را با کنار هم قرار دادن رنگ‌های جلب‌توجه‌کننده و روشن با شور و شوق پذیرا می‌شوند. می‌توانستید تصور کنید که یک مبل ارغوانی سنتی‌شکل در کنار یک صندلی خردلی تند تا این حد جذاب و شگفت‌انگیز ظاهر شود؟ نکته‌ ست کردن مبلمان منزل به این شکل در استفاده از چیزهایی است که دوست‌شان دارید، هم به لحاظ زیبایی هم راحتی تا هر روز از نشستن روی آن‌ها لذت ببرید.

 

Image

 

5. استفاده از تک‌رنگ را امتحان کنید

یک پالت رنگی تک‌رنگ، حس و حال فوق‌العاده و بی‌نظیری متناسب مد روز به خانه‌تان می‌بخشد. استفاده از مبل‌های چرمی مدرن با لبه‌های نرم برای داشتن یک شمای سیاه و سفید در ست کردن مبلمان منزل، خیلی ساده و لذت‌بخش است.

 

Image

 

6. حس‌وحال قدیمی ایجاد کنید

آیا از حس‌وحال قدیمی اتاق پذیرایی تصویر زیر لذت نمی‌برید؟ مبل لوبیاسبزی کلاسیک و صندلی‌های تک‌نفره قدیمی با رنگ‌ها و شکل‌ها و جنس متفاوت با انتقال روحیه‌ای شجاعانه و سرخوشانه در ست کردن مبلمان منزل، همراه با دیوار سفید رنگ و کف چوبی، دکوراسیون خانه‌ شما را کاملاً با سایر دوستان و آشنایان‌تان متمایز خواهد ساخت. حتی می‌توانید از رنگ‌ها و نقش‌های خوش‌نقش‌ونگار در کوسن‌ها استفاده کنید.

 

Image

 

7. از ظاهر متقارن و یکسان استفاده کنید

عاشقان تقارن، به طرح‌های متناسب با هم و کاملاً منطبق در ست کردن مبلمان منزل علاقه دارند. استفاده از طیف رنگ‌های زمینی قهوه‌ای و مشکی تند، حس‌وحالی از وقار و توزان را با شور و شوقی دراماتیک القا می‌کند. ترکیب متعادل نشستن در طراحی اتاق پذیرایی، اعتمادبه‌نفس و متانت صاحب‌خانه را به رخ میهمانانش می‌کشاند.

 

Image

 

8. با یک مبل تک‌نفره متفاوت، دلبری کنید

هیچ راهکاری جز قرار دادن یک مبل بزرگ و با یک رنگ متفاوت در یک گوشه نمی‌تواند توجه دوستان و آشنایان‌تان را به خود جلب کند. در این نکته از ست کردن مبلمان منزل به این مسئله توجه داشته باشید که پیش از خرید یک مبل تک‌نفره جدید، بهتر است از سایر اتاق‌های خانه‌تان اگر صندلی‌ای دارید، بیاورید و رنگ‌بندی آن را در کنار سایر مبلمان اتاق پذیرایی‌تان چک کنید تا گرفتار خریدی غیرعادی نشوید.

 

مقاله مرتبط: ده گزینه برای کسانی که برای اولین بار لوازم منزل خریداری می‌کنند

 

Image

 

9. از ترکیب متفاوت رنگ و نقش بهره ببرید

اتاق پذیرایی که در تصویر زیر میبینید، سرزنده و کاملاً درخشان جلوه می‌کند، و طرح و رنگ مبلمان آن به یک اندازه فوق‌العاده و پویا به نظر می‌رسد. نکته‌ای که در این حالت از ست کردن مبلمان منزل وجود دارد این است که مبل مشکی‌رنگ، رنگ‌های تند و نقش‌های شلوغ را با رنگ‌بندی ملایم به نمایش می‌گذارد. رنگ سیاه در آینه، شومینه دیواری، آباژور و از همه‌ مهم‌تر در صندلی صورتی‌رنگ برای داشتن تاثیرگذاری بیشتر، تکرار شده است. چنین دکور شلوغی از نورپردازی و کاغذدیواری فوق‌العاده و اکسسوری‌های تماشایی هم بهره‌ می‌برد.

 

Image

 

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی