نقش میز ناهارخوری در دکوراسیون اتاق غذاخوری

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

در مرکز دکوراسیون اتاق غذاخوری میز ناهارخوری قرار دارد. این میز بزرگ‌ترین عنصر دکوراسیون اتاق غذاخوری است و سبک طراحی آن در سبک طراحی چیدمان اتاق و تجربه افراد از غذا خوردن در آن نقشی تعیین‌کننده دارد. برای خرید میز ناهارخوری باید به سه نکته اصلی توجه کنید؛ مواد به کار رفته در ساخت میز، شکل و سبک طراحی و اندازه میز.

نقش میز ناهارخوری در دکوراسیون اتاق غذاخوری

مواد به کار رفته در ساخت میز ناهارخوری

میز ناهارخوری نیز مانند سایر مبلمان و اجزای سازنده دکوراسیون اتاق غذاخوری، ممکن است از مواد مختلفی ساخته شده باشد؛ از شیشه گرفته تا بتون و از سنگ مرمر گرفته تا چوب کاج.
انتخاب جنس میز ناهارخوری به هیچ وجه کار آسانی نیست، زیرا هر جنس و ماده به کار رفته در میز ناهارخوری تأثیر زیباشناختی و کاربرد خاصی دارد. میز ناهارخوری شیشه‌ای به اتاق شما سبکی مدرن می‌بخشد، اما برای خانه‌هایی که کودکان بازیگوش در آن بازی می‌کنند مناسب نیست.
میز ناهارخوری ساخته شده از چوب کاج گزینه مناسبی برای خانواده‌های پرجمعیت است، اما زیبایی خاصی ندارد. در نتیجه، انتخاب میز ناهارخوری با جنس مناسب، موضوعی مهم برای حفظ تعادل زیباشناختی چیدمان اتاق غذاخوری و در عین حال کاربردی بودن میز است.

 

Image

 

توصیه اغلب کارشناسان این است که ابتدا چند میز با جنس‌های مختلف را انتخاب کنید و پس از آن بر اساس سبک طراحی چیدمان اتاق غذاخوری خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، در صورتی که هر روز در اتاق غذاخوری غذا می‌خورید، بهتر است از میزهای ناهارخوری چوبی استفاده کنید تا هم بر گرمای محیط بیفزایید و هم ظاهری خودمانی‌تر به آن ببخشید.

 

شکل و سبک طراحی میز ناهارخوری

مهم‌ترین معیار برای طبقه‌بندی انواع میز ناهارخوری، دسته‌بندی آن بر اساس شکل و سبک طراحی است. شکل و سبک طراحی میز ناهارخوری بر فضای اتاق غذاخوری و تجربه افراد از غذا خوردن در آن و همچنین ایجاد احساس راحتی برای افراد در اتاق غذاخوری تأثیر بسزایی دارد.

 

Image

 

میزهای ناهارخوری مستطیل شکل از قدیمی‌ترین نوع میزهاست که معمولاً برای هر اتاق غذاخوری مناسب است. میزهای ناهارخوری به شکل بیضی نیز میزهایی زیبا و کلاسیک هستند. استفاده از میزهای ناهارخوری که به شکل گرد طراحی می‌شوند، در مقایسه با سایر انواع میز راحت‌تر است، چون پایه‌های آن کمتر مزاحم رفت و آمد افراد می‌شود. میزهای مربع شکل نیز مناسب فضاهای کوچک‌تر هستند و برای خانواده‌های چهار نفره مناسب‌ترند.

 

Image

 

اندازه میز ناهارخوری

برای اندازه‌گیری میز ناهارخوری باید به نکات زیر توجه کنید:
– هر فرد باید فضایی حدود ۶۰ سانتی‌متر برای نشستن داشته باشد.
– حداقل عرض مناسب برای اطراف میز ۹۰سانتی‌متر یا ۱متر و ۲۰سانتی‌متر است، به طوری که دو نفر به راحتی با فضای کافی بتوانند کنار آن بنشینند.
– حالت ایدئال برای قرار گرفتن حاشیه میز و دیوار کنار هم ۹۰سانتی‌متر است. در این حالت، فضای کافی برای قرار دادن و به حرکت درآوردن صندلی‌ها میان میز و دیوار وجود خواهد داشت.
– میزهای ناهارخوری که دارای لبه‌های اضافی هستند نیز گزینه مناسبی هستند. این میزها این قابلیت را دارند که در مواقع لزوم بزرگ‌تر شوند و مورد استفاده قرار بگیرند.

 

مقاله مرتبط: چه فرشی برای زیر سرویس ناهارخوری انتخاب کنم؟

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی