چه فرشی برای زیر سرویس ناهارخوری انتخاب کنم؟

رضا معارف وند مدت زمان مطالعه این مقاله : دقیقه

وقتی به سراغ انتخاب وسایل خانه می‌روید با حجم زیادی از سوالات روبه‌رو می‌شوید که پاسخی برای آن‌ها ندارید. یکی از این سوالات این را اینجا پاسخ می‌دهیم. چطور بهترین فرش را برای پهن کردن زیر سرویس ناهارخوری انتخاب کنیم.

چه فرشی برای زیر سرویس ناهارخوری انتخاب کنم؟

علت اینکه در اتاق غذاخوری یا در فضایی که برای قرار دادن میز و صندلی ناهارخوری در نظر گرفته‌ایم فرش لازم داریم، این است که از آسیب دیدن کف‌پوش جلوگیری کنیم، زیر پاهایمان بافتی نرم و گرم ایجاد کنیم و بر زیبایی فضای غذاخوری بیفزاییم. مهم‌ترین اثری که فرش در فضا می‌گذارد ایجاد جذابیت بصری و ساختن یک هم‌نشینی جذاب با سایر اجزای مبلمان است.
فرش سروصدا را کمتر می‌کند و گرما اضافه می‌کند هم به صورت واقعی هم از نظر بصری. پاهای شما هم از برخورد با سرمای زمین لخت محافظت می‌شود. اما چطور باید فرش مناسب را انتخاب کنید؟ رنگ‌ و طرح اولین چیزی است در انتخاب فرش تعیین‌کننده است. در فضای غذاخوری باید فاکتورهای دیگری را هم برای فرش در نظر بگیرید.

 

Image

 

سایز فرش همراه با سرویس ناهارخوری

سایز فاکتور مهمی در انتخاب هر نوع فرشی است. وقتی قصد دارید فرشی برای قرار گرفتن زیر سرویس ناهارخوری انتخاب کنید اهمیت سایز چند برابر می‌شود. به صورت ایدئال فرش مناسب برای اتاق غذاخوری باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که میز و صندلی‌های غذاخوری روی آن جا بگیرند. باید فضای کافی برای این کار وجود داشته باشد. دقت کنید که سایز فرش باید آنقدر بزرگ باشد که وقتی صندلی‌ها را برای نشستن عقب می‌کشید، هنوز پایه‌های آن روی فرش باشد.
وقتی برای خرید فرش اندازه‌گیری می‌کنید به این موضوع توجه کنید که اندازه سرویس ناهارخوری وقتی صندلی‌ها به حالت بیرون کشیده هستند چقدر است. از اندازه‌گیری اتاق غافل نشوید. آیا وقتی فرش را پهن می‌کنید اطراف آن فضای مساوی باقی می‌ماند تا تعادل فضا حفظ شود؟ سایز فرش را طوری انتخاب کنید که پایه کنسول، بوفه، ترولی یا هر وسیله مشابهی که در کنار سرویس ناهارخوری خود دارید، روی آن نیاید و خارج از کاردر فرش قرار گیرد. این کار به جلوه متعادل کل دکوراسیون کمک می‌کند.

 

Image


شکل فرش

فرشی برای قرار گرفتن زیر سرویس ناهارخوری خود انتخاب کنید که با سایر اثاثیه فضای غذاخوری شما همراهی داشته باشد. بیشتر فرش‌هایی که برای اتاق غذاخوری در نظر گرفته می‌شوند، مستطیلی شکل هستند ولی هر شکلی می‌تواند جواب دهد. اگر شکل فرش بازتاب‌دهنده شکل سرویس ناهارخوری باشد، چشم‌نوازتر از هر حالت دیگری خواهد بود. یک میز باریک و بلند با یک فرش باریک مستطیلی عالی به نظر می‌رسد و یک فرش گرد برای یک میز گرد مناسب است.

 

طرح و رنگ

رنگ و طرح در انتخاب فرش ملاحظه مهمی است. این دو المان می‌توانند باعث جذابیت و چشمگیر شدن فضای غذاخوری شما بشوند. انتخاب رنگ فرش برای هر فضایی می‌تواند نقطه شروعی برای انتخاب رنگ سایر مبلمان آن باشد یا راهی باشد برای پیوند زدن رنگ‌ها در آن.

 

Image

 

تصمیم بگیرید که می‌خواهید رنگ فرش فضای غذاخوری در آن چه اثری بگذارد. در لحظه اول به چشم بیاید و چشم را خیره کند، گرما به فضا ببخشد، فضا را دراماتیک کند یا ملایم‌کننده تن‌های رنگی دیگر باشد؟ فرش‌های چند رنگ و طرح‌دار یک برتری دارند که لکه‌ها را روی خود به آسانی نشان نمی‌دهند. فرش راه راه می‌توند فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. در کل طرح فرش باید با سایر میز و صندلی و وسایل فضای غذاخوری همخوانی داشته باشد. طرح‌های ایرانی مبلمان سنتی‌تر می‌طلبد و فرش‌هایی با طرح‌های هندسی و بافت‌های جالب برای دکور مدرن و معاصر مناسب است.

 

مقاله مرتبط: چرا عاشق صندلی ناهارخوری مدرن هستیم؟

درباره ما
اشتراک در خبرنامه

شبکه های اجتماعی